Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Katıların Kuantum Teorisi | FİZ5014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ali İhsan GÖKER |
Ders Veren | |
Amaç |
Katıların kuantum teorisini kavramak |
Ders İçeriği |
Akustik fononlar, Plasmonlar, Optik fononlar, Polarizasyon dalgaları, Magnonlar, Fermiyon alanları ve Hartree-Fock yaklaşımı, Çok parçacık teknikleri ve elektron gazı, Polaronlar ve elektron-fonon etkileşimi, Süperiletkenlik, Bloch fonksiyonları, Brillouin bölgeleri, Kristal simetrisi |
Ders Kaynakları |
Katıların Kuantum Teorisi, Charles Kittel, John Wiley & Sons
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 40 | 120 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akustik fononlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Plasmonlar, Optik fononlar | |
3 | Magnonlar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Fermiyon alanları ve Hartree-Fock yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Fermiyon alanları ve Hartree-Fock alanları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Çok parçacık teknikleri ve elektron gazı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Polaronlar ve elektron-fonon etkileşimi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Polaronlar ve elektron-fonon etkileşimi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Süperiletkenlik | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Süperiletkenlik | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Bloch fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Brillouin bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Kristal simetrisi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Katıların kuantum teorisi yoluyla tanımlanmasını kavramak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Katıların kuantum teorisi yoluyla tanımlanmasını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |