Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kristal Yapı Tayini | FİZ5016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinan TEMEL |
Ders Veren | Doç. Dr. Sinan TEMEL |
Amaç |
Katıları oluşturmak üzere moleküllerin nasıl bir araya geldiğini ve katıların bant yapılarını öğretmek, temel kavramları ve katıların teknolojideki önemini kavratmak. |
Ders İçeriği |
Katılarda bant oluşumu, Bant yapılarına göre katılar, Yarıiletkenler, Has ve katkılı yarıiletkenler, Elektriksel iletkenlik ve mobilite, Yarıiletkenlerde iletim mekanizmaları, Sıcaklığın yarıiletkenler üzerine etkisi, Yarıiletkenlerin optik özellikleri, Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi. |
Ders Kaynakları |
Katıhal fiziğine giriş
Yarıiletkenlerde Optik Süreçler Katı Hal ve Yarıiletken Fiziği Malzeme Bilimi ve Mühendisliği |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 8 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 7 | 3 | 21 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 13 | 1 | 13 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Katılarda bant oluşumu | |
1 | Katılarda bant oluşumu | |
3 | Bant yapılarına göre katılar | |
4 | Yarıiletkenler | |
4 | Yarıiletkenler | |
6 | Has ve katkılı yarıiletkenler | |
7 | Elektriksel özellikler | |
8 | Elektriksel iletkenlik ve mobilite | |
9 | Yarıiletkenlerde iletim mekanizmaları | |
10 | Sıcaklığın yarıiletkenler üzerine etkisi | |
11 | Yarıiletkenlerin optik özellikleri | |
11 | Yarıiletkenlerin optik özellikleri | |
13 | Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi | |
13 | Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bant teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. | |||
Katıların bant teorilerini bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir. | |||
Yarıiletkenler alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. | |||
Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir | |||
Katılar ile ilgili güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bant teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Katıların bant teorilerini bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yarıiletkenler alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Katılar ile ilgili güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |