EN
  • Anasayfa
  • FİZ5016 Kristal Yapı Tayini (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
FİZ5016 - Kristal Yapı Tayini
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kristal Yapı Tayini FİZ5016 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FİZİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sinan TEMEL
Ders Veren Doç. Dr. Sinan TEMEL
Amaç

Katıları oluşturmak üzere moleküllerin nasıl bir araya geldiğini ve katıların bant yapılarını öğretmek, temel kavramları ve katıların teknolojideki önemini kavratmak.

Ders İçeriği

Katılarda bant oluşumu, Bant yapılarına göre katılar, Yarıiletkenler, Has ve katkılı yarıiletkenler, Elektriksel iletkenlik ve mobilite, Yarıiletkenlerde iletim mekanizmaları, Sıcaklığın yarıiletkenler üzerine etkisi, Yarıiletkenlerin optik özellikleri, Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi.

Ders Kaynakları Katıhal fiziğine giriş
Yarıiletkenlerde Optik Süreçler
Katı Hal ve Yarıiletken Fiziği
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 8 40
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 8 64
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 7 3 21
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 8 5 40
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 13 1 13
Final Final 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Katılarda bant oluşumu
1 Katılarda bant oluşumu
3 Bant yapılarına göre katılar
4 Yarıiletkenler
4 Yarıiletkenler
6 Has ve katkılı yarıiletkenler
7 Elektriksel özellikler
8 Elektriksel iletkenlik ve mobilite
9 Yarıiletkenlerde iletim mekanizmaları
10 Sıcaklığın yarıiletkenler üzerine etkisi
11 Yarıiletkenlerin optik özellikleri
11 Yarıiletkenlerin optik özellikleri
13 Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi
13 Yarıiletkenlerin teknolojideki önemi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bant teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur.
Katıların bant teorilerini bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir.
Yarıiletkenler alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir.
Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir
Katılar ile ilgili güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Bant teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Katıların bant teorilerini bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Yarıiletkenler alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Katılar ile ilgili güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5