Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Geometri ve Bağ Teorileri | FİZ5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin grup teorinin ve simetri özelliklerinin temellerini öğrenmelerini sağlayarak bunları moleküle uygulayabilmektir. |
Ders İçeriği |
Simetri Elemanları, Simetri İşlemcileri, Nokta Gruplar, Moleküllerin Nokta Gruplarının Belirlenmesi, Dejenere Olmayan Gösterimler, Dejenere Olmayan Gösterimlerin Uygulamaları, Matrisler, Dejenere Gösterimler, Dejenere Gösterimlerin Uygulamaları, Kimyasal Bağlara Uygulamalar, MO Korelasyon Diyagramlarının Kurulması, Moleküler Titreşimlere Uygulamaları, Moleküllerde Raman ve İnfrared Aktif Titreşimlerin Sayısının Belirlenmesi |
Ders Kaynakları |
Alan Vincent. (1992) "Moleküler Simetri ve Grup Teori", Chichester, John Wiley&Sons
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Simetri Elemanları | Tartışmalı Ders |
2 | Simetri İşlemcileri | Tartışmalı Ders |
3 | Nokta Gruplar | Tartışmalı Ders |
4 | Moleküllerin Nokta Gruplarının Belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
5 | Dejenere Olmayan Gösterimler | Tartışmalı Ders |
6 | Dejenere Olmayan Gösterimlerin Uygulamaları | Tartışmalı Ders |
7 | Matrisler | Tartışmalı Ders |
8 | Dejenere Gösterimler | Tartışmalı Ders |
9 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
10 | Dejenere Gösterimlerin Uygulamaları | Tartışmalı Ders |
11 | Kimyasal Bağlara Uygulamalar | Tartışmalı Ders |
12 | MO Korelasyon Diyagramlarının Kurulması | Tartışmalı Ders |
13 | Moleküler Titreşimlere Uygulamaları | Tartışmalı Ders |
14 | Moleküllerde Raman ve İnfrared Aktif Titreşimlerin Sayısının Belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Grup teori ve simetrinin özellikleri öğrenmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenilen bu özellikleri molekül fiziğine uygulamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grup teori ve simetrinin özellikleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenilen bu özellikleri molekül fiziğine uygulamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |