Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Hesaplama Yöntemleri | FİZ5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Arslan ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin temel amacı, moleküler modelleme metotlarının öğrenilmesi ve moleküler modelleme çalışabilmek |
Ders İçeriği |
Moleküler Modellemede Temel Kavramlar, Moleküler Mekanik Metotlar, Hartree-Fock Teorisi, Temel Setler, Geometri Optimizasyonu, Yoğunluk Fonksiyonu Teorisi, Elektron Korelasyon Metotları, QM/MM Karma Modeller. |
Ders Kaynakları |
Molecular Modelling, A. Leach, Pearson Ltd., 2002
Introduction to computational Chemistry, F. Jensen, Wiley, 1999, Ab initio Molecular orbital Theory, W.J. Hehre, L. Radom, P.V.R. Schleyer, J.A. Pople, Wiley, 1985. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler Modellemede Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Moleküler Mekanik Metotlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Hartree-Fock Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Temel Setler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Geometri Optimizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Yoğunluk Fonksiyonel Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Elektron Korelasyon Metotları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | QM/MM Karma Modeller | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Dönem Sonu Uygulaması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Disiplinler arası ilişkilendirebilme ve uygulayabilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bilgisayar, bilgisayar yazılımları gibi yeni teknoloji ve modern teknikleri analiz ve bilimsel problemlere modelleyebilmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Doğrudan teknoloji ve endüstri ilişkilendirerek kazanılan bilgiye uygulamak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Güncel konularda bilgi sahibi olmak. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Disiplinler arası ilişkilendirebilme ve uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar, bilgisayar yazılımları gibi yeni teknoloji ve modern teknikleri analiz ve bilimsel problemlere modelleyebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrudan teknoloji ve endüstri ilişkilendirerek kazanılan bilgiye uygulamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel konularda bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |