| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moleküler Hesaplama Yöntemleri | FİZ5020 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FİZİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Arslan ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR |
| Amaç |
Dersin temel amacı, moleküler modelleme metotlarının öğrenilmesi ve moleküler modelleme çalışabilmek |
| Ders İçeriği |
Moleküler Modellemede Temel Kavramlar, Moleküler Mekanik Metotlar, Hartree-Fock Teorisi, Temel Setler, Geometri Optimizasyonu, Yoğunluk Fonksiyonu Teorisi, Elektron Korelasyon Metotları, QM/MM Karma Modeller. |
| Ders Kaynakları |
Molecular Modelling, A. Leach, Pearson Ltd., 2002
Introduction to computational Chemistry, F. Jensen, Wiley, 1999, Ab initio Molecular orbital Theory, W.J. Hehre, L. Radom, P.V.R. Schleyer, J.A. Pople, Wiley, 1985. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Moleküler Modellemede Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Moleküler Mekanik Metotlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 4 | Hartree-Fock Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 6 | Temel Setler | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Geometri Optimizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Yoğunluk Fonksiyonel Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 10 | Elektron Korelasyon Metotları | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 12 | QM/MM Karma Modeller | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 14 | Dönem Sonu Uygulaması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Disiplinler arası ilişkilendirebilme ve uygulayabilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Bilgisayar, bilgisayar yazılımları gibi yeni teknoloji ve modern teknikleri analiz ve bilimsel problemlere modelleyebilmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Doğrudan teknoloji ve endüstri ilişkilendirerek kazanılan bilgiye uygulamak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Güncel konularda bilgi sahibi olmak. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |