Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nanomalzemelerin Özellikleri | FİZ5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Amaç |
Nanomalzemelerin nano boyutla açıklanan, özellikleri ve uygulamaları konusunda bilgi vermek ve hızla gelişmekte olan çağın bu yeni alanıyla ilgili süreç, yapı ve üretim konularında farkındalık yaratmaktadır. Nano malzemelerin tanımı, nano boyutun kavramı, nano malzeme ve uygulamaların temel esasları, nanotüplerin önemi ve uygulama alanları, malzemelerin nano boyutlar ile kazandıkları üstün özellikleri, nano malzemelerin sentezi ve üretim yöntemleri , nano malzeme özelliklerini inceleme araçları hakkında bilgi verilmektedir. Nanouygulamaların geleceği ve hedefleri açıklanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Nanomalzemelere giriş, Nanomalzeme üretiminde kullanılan malzemeler (metal ve karbon nanomalzemeler, nanokompozitler, seramik nanoyapılar), Nanoölçekdeki malzemelerin özellikleri ve hazırlanması (nanopartiküller, nanoteller, nanotüpler, nanoyapılar), Nanoölçekdeki malzemelerin kimyası (Atomik yapılar vb.), Nanopartiküllerin optik özellikleri, Nanomekanik, Nanoölçekte ısıl taşınım ve nanoakışkanlar, Nanoölçekte elektriksel taşınım, Nanomalzemelerin manyetik özellikleri, Nanoölçekte biyoloji ve tıp bilimi, Nanomalzemelerin bağışıklık özellikleri ve toksikolojisi, Nanoölçekteki yüzeyler üzerinde malzeme organizasyonu, Nanoölçekte filmler, Nanoyapıdaki malzeme ve uygulamalar için özellik-performans ilişkisi. |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve makaleler
Bhushan, B., Handbook of Nanotechnology, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, New York, 2004. Mansoori, G. A., Principles of Nanotechnology; Molecular-Based Study of Condensed Matter in Small Systems, World Scientific Publishing, 2005 Köhler, M., Fritzsche, W., Nanotechnology; An Introduction to Nanostructuring Techniques, Wiley VCH, 2004. Poole, C. P., Owens, F. J., Introduction to Nanotechnology, Wiley Interscience, 2003 Nalwa, H. S., Nanostructured Materials and Nanotechnology, Academic Press, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nanomalzemelere giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Nanomalzeme üretiminde kullanılan malzemeler (metal ve karbon nanomalzemeler, nanokompozitler, seramik nanoyapılar) | Tartışmalı Ders |
3 | Nanoölçekdeki malzemelerin özellikleri ve hazırlanması (nanopartiküller, nanoteller, nanotüpler, nanoyapılar), | Tartışmalı Ders |
4 | Nanoölçekdeki malzemelerin kimyası (Atomik yapılar vb.), Nanopartiküllerin optik özellikleri, | Tartışmalı Ders |
5 | Nanomekanik, Nanoölçekte ısıl taşınım ve nanoakışkanlar | |
6 | Nanomalzemelerin manyetik özellikleri | Tartışmalı Ders |
7 | Nanoölçekte elektriksel taşınım, | |
8 | Nanoölçekte biyoloji ve tıp bilimi | Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Nanomalzemelerin bağışıklık özellikleri ve toksikolojisi | Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Nanoölçekteki yüzeyler üzerinde malzeme organizasyonu | Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Nanoölçekte filmler | Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Nanoyapıdaki malzeme ve uygulamalar için özellik-performans ilişkisi. | Tartışmalı Ders Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Süperkapasitörlerdeki Nanomalzemeler | Tartışmalı Ders Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Yakıt Pillerdeki Nanomalzemeler | Tartışmalı Ders Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nanobilim ve nanoteknoloji alanında temel kavramlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi ve tecrübe kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nanobilim ve nanoteknoloji alanında temel kavramlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi ve tecrübe kazanmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |