Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nanoteknolojide Üretim | FİZ5023 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Amaç |
Nanomalzemelerin nano boyutla açıklanan, özellikleri ve uygulamaları konusunda bilgi vermek ve hızla gelişmekte olan çağın bu yeni alanıyla ilgili süreç, yapı ve üretim konularında farkındalık yaratmaktadır. Nano malzemelerin tanımı, nano boyutun kavramı, nano malzeme ve uygulamaların temel esasları, nanotüplerin önemi ve uygulama alanları, malzemelerin nano boyutlar ile kazandıkları üstün özellikleri, nano malzemelerin sentezi ve üretim yöntemleri , nano malzeme özelliklerini inceleme araçları hakkında bilgi verilmektedir. Nanouygulamaların geleceği ve hedefleri açıklanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Nanomalzemeleri tanımlamak, doğal nanomalzemeleri ve nano uygulamanın tarihsel gelişimini öğrenmek; Nano boyutlandırma, temel araştırma konuları ve uygulama alanlarını öğrenmek, disiplinlerarası bilim özelliğini kavramak; Nano partiküllerin sıvı, kuru ve buhar sentez yöntemlerini öğrenmek, sol jel, kimyasal çöktürme, kuru öğütme, PVD, CVD yöntemleri; Karbon nano tüpleri tanımak, üretim yöntemlerini, özelliklerini ve elektronik ve tıpta uygulama alanlarını öğrenmek ; Karbon Nanomalzemeleri - Grafin, fülleren, nanotüp, nanotel- tanımlamak, yapısını ve oluşum konseptini öğrenmek. |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve makaleler
Bhushan, B., Handbook of Nanotechnology, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, New York, 2004. Mansoori, G. A., Principles of Nanotechnology; Molecular-Based Study of Condensed Matter in Small Systems, World Scientific Publishing, 2005 Köhler, M., Fritzsche, W., Nanotechnology; An Introduction to Nanostructuring Techniques, Wiley VCH, 2004. Poole, C. P., Owens, F. J., Introduction to Nanotechnology, Wiley Interscience, 2003 Nalwa, H. S., Nanostructured Materials and Nanotechnology, Academic Press, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nanomalzemelere giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Nanomalzeme üretiminde kullanılan malzemeler (metal ve karbon nanomalzemeler, nanokompozitler, seramik nanoyapılar) | Tartışmalı Ders |
3 | Nanoölçekdeki malzemelerin özellikleri ve hazırlanması (nanopartiküller, nanoteller, nanotüpler, nanoyapılar), | Tartışmalı Ders |
4 | Nanoölçekdeki malzemelerin kimyası (Atomik yapılar vb.), Nanopartiküllerin optik özellikleri, | Tartışmalı Ders |
6 | Nanomalzemelerin manyetik özellikleri | Tartışmalı Ders |
7 | Nanomalzemelerin Üretim Yöntemleri, Sol jel, Kimyasal çöktürme, Kuru öğütme, PVD, CVD, Elektrokimyasal Depozisyon yöntemleri | |
8 | Nanomalzemelerin Üretim Yntemleri, Sol jel, Kimyasal çöktürme, Kuru öğütme, PVD, CVD, Elektrokimyasal Depozisyon yöntemleri | |
9 | Karbon nano tüpleri tanımak, üretim yöntemlerini, özelliklerini ve elektronik ve tıpta uygulama alanlarını öğrenmek | Tartışmalı Ders |
10 | Karbon Nanomalzemeleri - Grafin, fülleren, nanotüp, nanotel- tanımlamak, yapısını ve oluşum konseptini öğrenmek | Tartışmalı Ders |
11 | Nanoölçekte filmler | Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Nanoyapıdaki malzeme ve uygulamalar için özellik-performans ilişkisi. | Tartışmalı Ders Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | İnce Filmlerin Özellikleri | Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması |
13 | İnce Filmlerin Üretim Yöntemleri, İnce Filmlerin Karakterizasyonları | Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması |
12 | Nanoyapıdaki malzeme ve uygulamalar için özellik-performans ilişkisi. | Tartışmalı Ders Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nanobilim ve nanoteknoloji alanında temel kavramlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi ve tecrübe kazanmak | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | |
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | |
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nanobilim ve nanoteknoloji alanında temel kavramlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi ve tecrübe kazanmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |