Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | FİZ5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Zorunlu Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Arslan ÜNAL |
Ders Veren | Prof. Dr. Arslan ÜNAL |
Amaç |
Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. |
Ders İçeriği |
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
Ders Kaynakları |
Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.
Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları. Güncel bilimsel makaleler TÜBİTAK, "Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?" http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/maknasyaz.pdf |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve seminer dersinin amacı | |
1 | Sunum hazırlama teknikleri ve örnek sunumlar | |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi | |
2 | Akademik yazım kuralları | |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi | |
3 | Literatür Taraması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
3 | Kaynak erişimi | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
3 | Literatür Taraması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
4 | Araştırma konusu belirleme | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
5 | Sunum teknikleri | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
6 | Sunumların gözden geçirilmesi | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
8 | Sunum ve tartışma | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
7 | Verilerin toplanması ve analizi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
8 | Sunum ve tartışma | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
7 | Verilerin toplanması ve analizi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
9 | Sunum ve tartışma | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
8 | Sunum ve tartışma | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
11 | Sunum ve tartışma | |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | |
9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
11 | Sunum ve tartışma | |
13 | Sunumlar | |
12 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
8 | Sunum ve tartışma | |
13 | Sunumlar | |
12 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
14 | Genel Değerlendirmeler(Final) | |
13 | Sunumlar | |
14 | Seminer raporunun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Topluluk önünde verilen sürede sunum yapabilme becerisi kazanır. | |||
Literatür taramayı öğrenir. | |||
Sunum hazırlama programlarını kullanmayı öğrenir. | |||
Bir konu hakkındaki bilgileri aktarabilir. | |||
Sunum yapma tekniklerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Topluluk önünde verilen sürede sunum yapabilme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Literatür taramayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunum hazırlama programlarını kullanmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir konu hakkındaki bilgileri aktarabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunum yapma tekniklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |