EN
  • Anasayfa
  • FİZ5900 Seminer (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
FİZ5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer FİZ5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FİZİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Zorunlu Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Arslan ÜNAL
Ders Veren Prof. Dr. Arslan ÜNAL
Amaç

Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. 

Ders İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.

Ders Kaynakları Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.
Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları.
Güncel bilimsel makaleler
TÜBİTAK, "Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?" http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/maknasyaz.pdf
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve seminer dersinin amacı
1 Sunum hazırlama teknikleri ve örnek sunumlar
2 Seminer konusunun belirlenmesi
2 Akademik yazım kuralları
2 Seminer konusunun belirlenmesi
3 Literatür Taraması Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
3 Kaynak erişimi
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
3 Literatür Taraması Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
4 Araştırma konusu belirleme
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
5 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
5 Sunum teknikleri
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
5 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
6 Sunumların gözden geçirilmesi
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
5 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
8 Sunum ve tartışma
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
7 Verilerin toplanması ve analizi Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
8 Sunum ve tartışma
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
7 Verilerin toplanması ve analizi Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
9 Sunum ve tartışma
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
9 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
8 Sunum ve tartışma
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
9 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
11 Sunum ve tartışma
3 Seminer konusuna ait literatür taraması
9 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
11 Sunum ve tartışma
13 Sunumlar
12 Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
8 Sunum ve tartışma
13 Sunumlar
12 Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi Sınıf Dışı Çalışma Sözlü
14 Genel Değerlendirmeler(Final)
13 Sunumlar
14 Seminer raporunun hazırlanması Sınıf Dışı Çalışma Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Topluluk önünde verilen sürede sunum yapabilme becerisi kazanır.
Literatür taramayı öğrenir.
Sunum hazırlama programlarını kullanmayı öğrenir.
Bir konu hakkındaki bilgileri aktarabilir.
Sunum yapma tekniklerini öğrenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Topluluk önünde verilen sürede sunum yapabilme becerisi kazanır. - - - - - - - - - -
Literatür taramayı öğrenir. - - - - - - - - - -
Sunum hazırlama programlarını kullanmayı öğrenir. - - - - - - - - - -
Bir konu hakkındaki bilgileri aktarabilir. - - - - - - - - - -
Sunum yapma tekniklerini öğrenir. - - - - - - - - - -