Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yarıiletken Fiziği | FİZ5028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinan TEMEL |
Ders Veren | Doç. Dr. Adem KOÇYİĞİT |
Amaç |
Yarıiletken ince film teknolojisini öğretmek, ince filmlerin üretim tekniklerini teorik olarak kavratmak ve ince filmlerin fiziksel özelliklerini karakterize etmeninin yöntemleri hakkında bilgilendirmek. |
Ders İçeriği |
Kristal yapı, Yarıiletkenler, İnce filmler, İnce film üretim teknikleri, İnce filmlerin yapısal karakterizasyonu, İnce filmlerin yüzeysel karakterizasyonu, İnce filmlerin optiksel karakterizasyonu, İnce filmlerin elektriksel karakterizasyonu, İnce film uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
İnce Filmlerin Malzeme Bilimi
İnce Film Üretim Süreçleri ve Teknikleri El Kitabı Malzeme bilimi ve mühendisliği Katıhal fiziğine giriş İnce Filmlerin Malzeme Bilimi İnce Film Üretim Süreçleri ve Teknikleri El Kitabı Malzeme bilimi ve mühendisliği Katıhal fiziğine giriş İnce Filmlerin Malzeme Bilimi İnce Film Üretim Süreçleri ve Teknikleri El Kitabı Malzeme bilimi ve mühendisliği Katıhal fiziğine giriş Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 8 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 7 | 3 | 21 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 13 | 1 | 13 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kristal yapı | Tartışmalı Ders |
2 | Yarıiletkenler | Tartışmalı Ders |
3 | İnce filmler | Tartışmalı Ders |
4 | İnce film üretim teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İnce film üretim teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | İnce filmlerin yapısal karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
6 | İnce filmlerin yapısal karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İnce filmlerin yüzeysel karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İnce filmlerin yüzeysel karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İnce filmlerin optiksel karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İnce filmlerin optiksel karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İnce filmlerin elektriksel karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İnce filmlerin elektriksel karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Yarıiletken ince film uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnce filmler alanındaki güncel bilgilere, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnce filmlerin üretimi konusunda edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnce filmlerin karakterizasyonu konusunda kuramsal ve deneysel bilgiye sahip olur. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnce filmleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnce filmlerin üretimi konusunda kuramsal bilgiye sahip olur. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | |||
Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | |||
Öğrenciler lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnce filmler alanındaki güncel bilgilere, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İnce filmlerin üretimi konusunda edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İnce filmlerin karakterizasyonu konusunda kuramsal ve deneysel bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İnce filmleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İnce filmlerin üretimi konusunda kuramsal bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |