Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aile İşletmelerinde Yönetim | İYO5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Gürkan HAŞİT |
Ders Veren | |
Amaç |
Aile işletmelerinde yönetim kavramını açıklamak. |
Ders İçeriği |
Aile işletmelerinin tanımı, özellikleri, üstün ve zayıf yönleri. Aile işletmelerinin gelişim aşamaları. Aile işletmelerinde yaşanan sorunlar. Kurumsallaşma kavramı. Aile işletmelerinde kurumsallaşma kapsamında yapılacak çalışmalar. |
Ders Kaynakları |
İşletmecilikle ilgili güncel yayınlar
Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2010. İnternet Kaynakları Fındıkçı, İlhami, Aile Şirketlerinde Yönetim ve Kurumsallaşma, İstanbul: Alfa Basım Dağıtım, İstanbul, 2007. Aile işletmeleri kongresi bildiri kitapları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Aile İşletmeleri Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Aile İşletmelerinde Yönetim ve İşletme Felsefesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Aile İşletmelerinin Üstünlükleri ve Zayıflıkları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Aile İşletmelerinin Gelişim Aşamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Aile İşletmelerinde Yaşanan Temel Sorunlar I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Aile İşletmelerinde Yaşanan Temel Sorunlar II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kurumsallaşma Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Aile İşletmelerinde İşletmenin Kurumsallaşması Kapsamında Yapılacak Çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Aile İşletmelerinde Ailenin Kurumsallaşması Kapsamında Yapılacak Çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Örnek olay çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek olay çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek olay çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek olay çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Aile işletmeleri kavramını ifade edebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Aile işletmelerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Aile işletmelerinin gelişim aşamalarını listeleyebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Aile işletmelerinde yaşanan temel sorunları ifade edebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Aile işletmelerinin kurumsallaşması kapsamında yapması gereken çalışmaları listeleyebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aile işletmeleri kavramını ifade edebilecek. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
Aile işletmelerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilecek. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
Aile işletmelerinin gelişim aşamalarını listeleyebilecek. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
Aile işletmelerinde yaşanan temel sorunları ifade edebilecek. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
Aile işletmelerinin kurumsallaşması kapsamında yapması gereken çalışmaları listeleyebilecek. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |