EN
  • Anasayfa
  • İYO5003 İnsan Kaynakları Yönetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İYO5003 - İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan Kaynakları Yönetimi İYO5003 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Gürkan HAŞİT
Ders Veren
Amaç

İnsan sermayesi kavramını açıklayarak, insan kaynakları işlevleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır.

Ders İçeriği

İnsan kaynakları yönetimi işlevlerini açıklamaktır.

Ders Kaynakları Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010.
Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013.
Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan ve Zümrüt, Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013.
Stratejik insan kaynaklarıyla ilgili akademik makaleler. İnternet kaynakları, Güncel yayınlar
Ramazan, Geylan, vd., Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1938, Eskişehir, 2011.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 195
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersle ilgili genel açıklamalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
2 İnsan kaynakları yönetimi ve örgütlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
3 İnsan kaynakları planlaması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
4 İş analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
5 İnsan kaynakları bulma ve seçme, Oryantasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
6 İnsan kaynakları eğitimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
7 Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma
8 Kariyer yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
9 Performans yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
10 Ücret yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
11 İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
12 Örnek olay çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
12 Örnek olay çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
12 Örnek olay çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. 4 4 4 5 3 5 4 5 4 5 2 4 3
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. 4 4 4 5 3 5 4 5 4 5 2 4 3
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. 4 4 4 5 3 5 4 5 4 5 2 4 3
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. 4 4 4 5 3 5 4 5 4 5 2 4 3
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. 4 4 4 5 3 5 4 5 4 5 2 4 3