Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Etiği | İYO5004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ders, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere küreselleşmiş bir dünyada karmaşık iş dünyası için geçerli olduğu için etik muhakemeyi tanıtır. Kurs, hem içsel hem de içsel etik soruları ayrıştırmak için çerçeveler geliştirecektir. İş etiği, hem çalışan hem de işveren davranışı, bir işletme adına davranış ve bir işletme içindeki davranış için geçerlidir. İş yönetiminin farklı aşamalarında ve aşamalarında ortaya çıkan ikilemleri incelemek için etik çerçeveleme ve etik teorileri kullanılacaktır. |
Ders İçeriği |
İşlenecek konular neden etik?; Etik standartları; hissedar v. paydaş teorisi; bakış açısı teorisi; işyerinde zorbalık ve cinsel taciz; Olumlu eylem; gizlilik/veri koruma; toplu sorumluluk ve çevresel sorumluluk vb. |
Ders Kaynakları |
Ünder, Hasan vd., İş Etiği Ed: Nuray, Tokgöz, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No:1964, Eskişehir,2013.
Süleyman Özdemir, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, İş Etiği Kitabı. Ferrell, O.C., Fraedrich, John, and Ferrell, Linda (2010). Business Ethics, Ethical Decision Making & Cases, 8th Edition. Boston, MA: Prentice Hall. ISBN: 978-1-4390-4223-6 İşletmecilikle ilgili diğer güncel yayınlar. İnternet kaynakları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik, Ahlak ve İş Etiği Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İş Etiğinin önemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İş Etiğinin tarihsel gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Küreselleşme İş Etiği ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İşletmenin iç ve dış paydaşlarıyla İş Etiği ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | İş etiği konuları ve Kurumsallaşma | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Arasınav- İş etiği ve Yönetimin Fonksiyonları İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Etik karar almada yöneticilerin rolü | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Etik karar almada örgütsel yapının ve grupların rolü | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İş Etiği programları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İş Etiği eğitimi ve İş Etiği kodları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İş etiği denetimi ve yönetsel sorumluluk | Ders Tartışmalı Ders |
13 | İş etiği ve kurumsal kültür yaratımı | Ders Tartışmalı Ders |
14 | İş etiği ve güncel olaylar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde iş etiği kavramını ifade edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
İş etiğinde güncel konuları değerlendirmek ve analiz etmek için gerekli olan temel etik ilkeleri anlamak; | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Bu yeni anlayışın kendi ahlaki bakış açınızla sentezini hem iş etiğindeki güncel konuları göz önünde bulundurarak teşvik etmek; | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Hem ahlaki hem de ahlaki bir bakış açısıyla iş dünyasının varsayımlarını analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Bilgi teknolojisi ve çevresel bozulma dahil olmak üzere iş dünyasındaki hızlı değişikliklerin doğasında var olan etik sorunları tartışır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde iş etiği kavramını ifade edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş etiğinde güncel konuları değerlendirmek ve analiz etmek için gerekli olan temel etik ilkeleri anlamak; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu yeni anlayışın kendi ahlaki bakış açınızla sentezini hem iş etiğindeki güncel konuları göz önünde bulundurarak teşvik etmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hem ahlaki hem de ahlaki bir bakış açısıyla iş dünyasının varsayımlarını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi teknolojisi ve çevresel bozulma dahil olmak üzere iş dünyasındaki hızlı değişikliklerin doğasında var olan etik sorunları tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |