Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Politikası | İYO5005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz-yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerin karşılaştıkları sorunların güncel ve elde edilen bilgi birikimi ile vaka analizi metodu ile çözümlenmesinin sağlanması |
Ders İçeriği |
işletmelerde karşılaşılan ve işletme fonksiyonlarının doğru dizaynı ile mümkün olan sorunların tespit edilerek çözümlenmesi |
Ders Kaynakları |
B. Zafer Erdoğan, Atıl Taşer, İşletme Politikası Öğretisinde Örnek Olay Yöntemi ve Örnek Olaylar ekin yayınevi 2010
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse ilişkin genel hususlar: müfredat, dersin amacının öğrenci ve öğretim üyesinin görevleri, başarı koşulları, okumalar, vb. | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
2 | Örnek olay nasıl çözülür, çözüm sırasında yapılması gerekenler | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
3 | Doğru ve etkili sunum yapma teknikleri ve becerileri nelerdir? | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
7 | Ara Sınav | Ders |
9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Küreselleşme ve İşletmeler | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
13 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde karşılaşılan yönetsel sorunların çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir işletmede sosyal sorumluluk kavramı ile ilişkili sorunların çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
işletmelerde karşılaşılan pazarlama sorunlarının çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
işletmelerde karşılaşılan üretim sorunlarının çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yönetsel değerlendirme, risk analizleri yapabilme ve etkin sonuçlara yol açabilecek etkin kararlar verebilme yeteneklerin geliştirilmesi. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde karşılaşılan yönetsel sorunların çözümlenebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir işletmede sosyal sorumluluk kavramı ile ilişkili sorunların çözümlenebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
işletmelerde karşılaşılan pazarlama sorunlarının çözümlenebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
işletmelerde karşılaşılan üretim sorunlarının çözümlenebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetsel değerlendirme, risk analizleri yapabilme ve etkin sonuçlara yol açabilecek etkin kararlar verebilme yeteneklerin geliştirilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |