Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurumsal İtibar Yönetimi | İYO5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Ders anlatımı |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerin güncel ve çevresel olaylarla etkileşimi sonucunda, kritik başarı faktörlerinden biri olan, hem yönetici hem uygulamacılar için; kurumsal itibarın anlaşılması, incelenmesi, ölçülmesi ve yönetilmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
1- İtibar kavramını açıklayabilme; 2- İlgili teorik alt yapılarla bağdaşım kurabilme; 3- Kurumsal itibarın önemini ve kökenini vurgulayabilme; 4- Kurumsal itibarı kritik başarı faktörü olarak görebilme ; 5- Kurumsal itibarı ölçme ve yönetebilme yi sağlayan kavramları ve teorileri öğrenerek, işletmeler için önemli kritik başarı faktörlerinden biri olan "kurumsal itibarı" tüm bakış açıları bağlamında incelemek hedeflenmektir. |
Ders Kaynakları |
A. Nurdan Şakar, Kurumsal İtibar ve Paradigmalar, Beta Yayınları
İlgili alandaki yayımlanmış tez, makale ve bildiriler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İtibar kavramı nedir? | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
2 | Kişisel İtibar kavramı nedir? | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
3 | Kişisel itibar bağlamı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | Kurumsal itibarın öncülleri ve sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
5 | Birey olarak yönetici itibarı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
6 | İtibarın teorik altyapısı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Arasınav- İtibarın teorik altyapısı (devam) | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Kurumsal İtibar nedir? | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Kurumsal itibar ve ilişkili teoriler | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Kurumsal itibar ve güvenilirlik arası ilişki | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
11 | Kurumsal itibar ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | Kurumsal itibarın öncülleri ve sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Kurumsal itibar ve başarı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Kurumsal İtibar ile ilgili vakalar ve konular | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İtibar hakkında teorik altyapıya hakim olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Etkin bir itibar yönetimini kavrar ve programlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Çağdaş konuların bilincinde olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel yönetim bilgisini kullanır ve sürece dahil eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Etkin iletişim kurabilme becerine sahip olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İtibar hakkında teorik altyapıya hakim olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin bir itibar yönetimini kavrar ve programlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş konuların bilincinde olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel yönetim bilgisini kullanır ve sürece dahil eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin iletişim kurabilme becerine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |