Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk | İYO5011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı organizasyonel bağlamda iş etiği anlayışını geliştirmek ve bunu Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramına doğru çerçevelemektir. |
Ders İçeriği |
Karmaşık ve çok paydaşlı bir dünyada işletmeler kurumsal vatandaşlık, küreselleşme ve sürdürülebilirlik gibi büyük etik zorluklarla karşı karşıyadır. Bu ders, öğrencilere işle ilgili karar vermede etik sorunları belirlemek, analiz etmek ve çözmek için kullanabilecekleri bir çerçeve sağlayarak, iş hayatında etik kararlar verme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmalıdır. Ayrıca, öğrenciler KSS'yi paydaş bakış açısıyla anlayabilmeli, tanımlayabilmeli ve değerlendirebilmelidir. |
Ders Kaynakları |
Kenan Ören, Bahadur Esen, Elvettin Akman, Farklı Bakış Açılarıyla Sosyal sorumluluk, Ankara:Pelikan,2015.
• Ömer Torlak, Figen Dalyan (Ed.), İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik, Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015. • Mesude Canan Öztürk (Ed.), Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları,2015. • İoanna Kuçuradi, Etik, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu, 1988. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farklı organizasyonel bağlamlarda (küreselleşme, sürdürülebilirlik) iş etiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Küresel bağlamda normatif etik teorileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Etik karar verme modelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Etik karar verme üzerindeki etkiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | KSS geçmişi, yaklaşımları, tanımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | KSS ve KSS etkilerini anlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | KSS ve KSS etkilerini anlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Stratejik KSS ve paylaşılan değer yaklaşımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | KSS ve paydaş katılımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | KSS ve paydaş katılımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | KSS'nin itici güçleri ve başarı faktörleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | KSS'nin itici güçleri ve başarı faktörleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | KSS Raporlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | KSS ve Gelecek Öngörüsü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal sorumluk kavramının bilgisine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal sorumluk ve insan hakları ilişkisini kurabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal sorumluluk ve sosyal hizmet ilişkisini kurabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmecilik ve sosyal sorumluluk ilişkisini kurar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal sorumluluk projesi hazırlama ve uygulama deneyimine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal sorumluluk projesi hazırlama ve uygulama deneyimine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal sorumluk kavramının bilgisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluk ve insan hakları ilişkisini kurabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk ve sosyal hizmet ilişkisini kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmecilik ve sosyal sorumluluk ilişkisini kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk projesi hazırlama ve uygulama deneyimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk projesi hazırlama ve uygulama deneyimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |