Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurumsal Yönetim | İYO5012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Kurumsal yönetim hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Kurumsal yönetim teorik olarak açıklanır, kurumsal yönetimin ilkeleri hakkında bilgi verilir ve işletmelerde kurumsal yönetim anlayışının öneminden bahsedilir |
Ders Kaynakları |
Haşit Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2010.
Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011. İpçioğlu, İsa, vd., Güncel Yönetim ve Organizasyon Yaklaşımları, içinde, "Kurumsal Yönetim", Editör: Adnan Özyılmaz ve Ferit Ölçer, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2008. İşletmecilikle ilgili güncel yayınlar İnternet kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kurumsal yönetim kavram | Tartışmalı Ders Sözlü Sınıf Dışı Çalışma Ders |
2 | Kurumsal yönetimin tarihsel gelişimi | Tartışmalı Ders Sözlü Sınıf Dışı Çalışma Ders |
3 | Kurumsal yönetim modeli | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
4 | Kurumsal Yönetimin faydaları ve amaçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Kurumsal yönetim ilkeleri (Şeffaflık ilkesi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Kurumsal yönetim ilkeleri (Hesap verebilirlik ilkesi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | ARA SINAV | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kurumsal yönetim ilkeleri (Sorumluluk ilkesi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Kurumsal yönetim ilkeleri (Adillik ilkesi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Kurumsal yönetimde yönetim kurulu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Kurumsal yönetimde Baş İcra Sorumlusu (BİS) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Kurumsal yönetimde pay sahipleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Kurumsal yönetimde komiteler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Kurumsal yönetimde menfaat sahipleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumsal yönetim kavramını ifade edebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal yönetim modellerini listeleyebilecek, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal yönetimin ilkelerini yorumlayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal yönetimin işletme performansına etkisini algılayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal yönetim ile yönetim kurulu, baş icra sorumlusu, pay ve menfaat sahipleri ilişkisini ortaya koyabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal yönetim kavramını ifade edebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal yönetim modellerini listeleyebilecek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal yönetimin ilkelerini yorumlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal yönetimin işletme performansına etkisini algılayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal yönetim ile yönetim kurulu, baş icra sorumlusu, pay ve menfaat sahipleri ilişkisini ortaya koyabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |