Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küresel İletişim | İYO5013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Gürkan HAŞİT |
Ders Veren | |
Amaç |
Küresel iletişim kavramını açıklamaktır. |
Ders İçeriği |
Küreselleşme, Küreselleşmenin temel dinamikleri, Strateji, Küresel stratejiler ve unsurları, Küresel (Teknolojik) işbirliği türleri, Stratejik işbirlikleri. |
Ders Kaynakları |
Hasan Tutar. (2000). Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları, İstanbul.
Küresel iletişimle ilgili güncel makaleler Küresel iletişimle ilgili internet kaynakları Esin Can Mutlu. (2012). Uluslararası İşletmecilik "Teori ve Uygulama" Beta Yayinları. Celil Koparal vd. (2013). Uluslararası İşletmecilik, Editör: İnan Özalp, Anadolu Üniversitesi Yay.No:2591, Eskişehir. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Küreselleşme kavramı (tanımı, kapsamı, tarihçesi v.b) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Küreselleşmenin temel dinamikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Strateji, stratejik yönetim kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Küresel strateji kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Küresel Stratejinin yararları ve sakıncaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Endüstri türleri bakımından küreselleşmeye yatkınlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Teknolojik işbirliği kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Teknolojik işbirliği türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Stratejik işbirliği kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Stratejik işbirliği türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Stratejik işbirliği nedenleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Stratejik işbirliği örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Sözlü |
13 | Stratejik işbirliği örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küreselleşme kavramını ve temel unsurlarını yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Strateji ve küresel strateji kavramları konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küresel Stratejinin yarar ve sakıncaları hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Teknolojik işbirlikleri hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Stratejik işbirlikleri hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme kavramını ve temel unsurlarını yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Strateji ve küresel strateji kavramları konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel Stratejinin yarar ve sakıncaları hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknolojik işbirlikleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Stratejik işbirlikleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |