Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | İYO5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Seminer dersinin amacı yüksek lisans öğrencilerinin, alanları ya da tez konuları ile ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. |
Ders İçeriği |
Öğrencinin ilgi alanına uygun güncel bir konunun araştırma ödevi olarak verilip makale formatında, makale yazım kurallarına ve bilimsel araştırma kurallarına uygun bir şekilde hazırlatılması ve sınıfta sunum yapması. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Araştırma Teknikleri kitapları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Tekniklerinin ve Makale, Tez Yazım Kurallarının Tekrar Edilmesi | |
2 | Öğrencilere İlgi Duydukları Alanlarda Araştırma Ödevlerinin Verilmesi | |
3 | Slayt Hazırlama ve Sunum Hakkında Bilgilendirme | |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Araştırma ve yayın etiğini bilir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırmanın veri toplama yöntemlerini bilir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma ve yayın etiğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırmanın veri toplama yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |