EN
  • Anasayfa
  • İYO7000 Uzmanlık Alan (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İYO7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan İYO7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Ders Veren
Amaç

Bilimsel araştırma sorunsalı bulma ve bir araştırma tasarımını yapabilmektir.

Ders İçeriği

Araştırma Tasarımı yapmak için literatür araştırması yaparak, araştırma süreçlerini araştırma taslağına yazabilecek çalışmaların yapılmasını içermektedir.

Ders Kaynakları Öğretim Üyesi Ders Notları
makale, kitap
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 15 14 210
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 15 1 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 254
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
3 Tez konusunun araştırılması Ders
3 Tez konusunun araştırılması Ders
3 Tez konusunun araştırılması Ders
5 Kaynak araştırma ve literatür taraması Ders
5 Kaynak araştırma ve literatür taraması Ders
5 Kaynak araştırma ve literatür taraması Ders
7 Tez önerisi sunumu Ders
9 İçindekiler kısmının hazırlanması Ders
9 İçindekiler kısmının hazırlanması Ders
13 Araştırmanın tasarlanması Ders
13 Araştırmanın tasarlanması Ders
13 Araştırmanın tasarlanması Ders
13 Araştırmanın tasarlanması Ders
14 Genel değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çalışmasını raporlayabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bireysel çalışma özellikleri kazanabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1
Çalışmasını raporlayabilecektir. 5 5 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4
Bireysel çalışma özellikleri kazanabilecektir. 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4
Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. 5 5 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. 5 5 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. 5 5 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. 5 5 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4