Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nitel Araştırma Teknikleri | İYO5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Nitel yöntemlerin anlaşılması ve araştırma seçiminde en uygun araştırma deseninin seçilmesi ve uygulanmasını sağlayacak alt yapıyı oluşturmaktır. |
Ders İçeriği |
Nitel araştırma yönteminin genel özellikleri Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Video teyp verisi) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci Ayrıntılı gözlem geribildirim / Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi Görüşme geri bildirim / Nitel araştırmaları değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi |
Ders Kaynakları |
Hasan Şimşek , Ali Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yayınevi : Seçkin Yayıncılık
Robert K. Yin, Qualitative Research From Start To Finish, Guilford Creswell, J.W., Educational Research, Pearson Merril |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nitel Araştırma Nedir? Neden Yapılır? | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Nitel Araştırma İçin Yapılacak Hazırlıklar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Araştırma Konusuna Nasıl Başlanır | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Nitel Araştırmada Desenler | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Veri Toplama Metotları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Veri Toplama Metotları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Verinin Kaydedilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Verinin Analizi I | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Verinin Analizi II | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Nitel Bir Araştırma Tasarlamak ve Diğerleriyle Paylaşmak | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi 1 | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi 2 | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |