Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nicel Araştırma Yöntemleri | İYO5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Tüm çalışmalarda karşımıza çıkabilecek nicel yöntemlerin anlaşılması ve en uygun yöntemin seçilmesidir. |
Ders İçeriği |
Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, araştırmada kullanılacak istatistiksel çözümleme ve test teknikleri; SPSS for Windows ve MS Excel gibi istatistik ve tablolama yazılımları kullanılarak nicel verileri analiz etme; yapılan araştırmanın sonuçlarını kurallarına uygun olarak raporlaştırma, araştırmanın sonucunda uygun çözüm önerilerinde bulunma. |
Ders Kaynakları |
Freankel, J.R.; Walen, N. E. (2003), How to Design and Evaluate Research in Education (New York: McGraw-Hill).
Neuman, W.L. (2003), Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches (Boston: Allyn and Bacon, 5th Edition). W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası, 2008. Bryman, A. and Cramer D. (1999) Quantitative Data Analysis with SPSS 8 Release for Windows: a guide for social scientists. London, Routledge. Plewis, Ian (1997) Statistics in Education. London, Arnold. Creswell, J.W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 3rd edition.Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
2 | Nicel araştırma tasarımı | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
3 | Güvenirlik ve geçerlik | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
4 | Merkezi eğilim ölçüleri | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
5 | Değişkenlik ölçüleri | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
6 | Standart puanlar | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
7 | t-testi | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
8 | Varyans analizi | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
9 | Korelasyon | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
10 | Basit ve çoklu regresyon | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
11 | Faktör analizi | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
12 | Non-parametrik testler | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
13 | Nicel araştırmalarda yaygın sorunlar | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
14 | Yeni eğilimler ve arayışlar | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nicel araştırmayla ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Nicel araştırmaların temel varsayım ve ilkelerini açıklayabilme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Nicel araştırmaların temel aşama ve adımlarını özetleyebilme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Nicel ve nitel araştırma paradigmalarını karşılaştırabilme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Nicel araştırmalarda güvenirlik ve geçerliği yorumlayabilme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nicel araştırmayla ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nicel araştırmaların temel varsayım ve ilkelerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nicel araştırmaların temel aşama ve adımlarını özetleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nicel ve nitel araştırma paradigmalarını karşılaştırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nicel araştırmalarda güvenirlik ve geçerliği yorumlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |