Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Teknolojileri I | RES105 | 1 | 1 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, online, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | Doç. Aşkın ERCAN |
Amaç |
Bu dersin temel amacı, öğrenciyi üretim pratiğinde ihtiyaç duyulabileceği pek çok uygulama malzemesi ile tanıştırmak, dijital teknolojilerin sanatsal süreçlerdeki kullanımını öğretmek, öğrencilere yeni medya ve dijital araçlarla sanat yapma yöntemlerini tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Resim yapma tekniklerinden, yeni medya üretim pratiklerine kadar pek çok medyumun kullanılmasını sağlamak. Öğrenme alanları; doğal pigmentler ile boya yapımı, tuval yapım aşamaları, baskı teknikleri, illüstrasyon programları, video kurgu. |
Ders Kaynakları |
Lowry, B. (2024)Görsel Deneyim: Sanata Giriş, Hayalperest Yayınevi
Lazzarato,M. (2017)Video Felsefe, Otonom Yayıncılık May, R. (2008). Yaratma Cesareti, Metis Yayınları Berger,J (2010). Yaratma Cesareti, Metin Yayınları Yılmaz, M ve A.N. Yılmaz (2023). Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
50
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 4 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 4 | 8 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzemeye tarihsel bir yolculuk- kök boya- kömür-kan- doğadan gelen pigmentler | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Taşın kullanımı- heykel – rölyef- kağıt yapımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Taşın kullanımı- heykel – rölyef- kağıt yapımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Baskı teknikleri – matbaa | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Baskı teknikleri Gravür- Taş Bakı- Linol- Serigrafi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Baskı teknikleri Gravür- Taş Bakı- Linol- Serigrafi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Baskı teknikleri Gravür- Taş Bakı- Linol- Serigrafi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Tuval Yapım Teknikleri- Boya üretmek- Uygulama | |
8 | Tuval Yapım Teknikleri- Boya üretmek- Uygulama | |
9 | Malzeme Kullanımı- Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Malzeme Kullanımı- Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Malzeme Kullanımı- Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Uygulama çıktıklarının sergilenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Uygulama çıktıklarının sergilenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Uygulama çıktıklarının sergilenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yardımcı malzemeleri tanır ve doğru uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Boya yapımında kullanılan malzemeleri tanır | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Pigmentler ve özellikleri bilgisini kazanır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Boyama tekniklerinde kullanılan malzeme bilgisini kazanır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Olası boya tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yardımcı malzemeleri tanır ve doğru uygulayabilir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Boya yapımında kullanılan malzemeleri tanır | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
Pigmentler ve özellikleri bilgisini kazanır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Boyama tekniklerinde kullanılan malzeme bilgisini kazanır. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Olası boya tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir. | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |