Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Kavramları I | RES107 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, tartışmalı ders |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Amaç |
Bu ders, öğrenciye sanatın temel kavram, tanım ve terimlerini öğretmeyi ve bu sayede öğrencilerin sanat üzerine düşünebilmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Temel sanat kavramlarını, sanatın amacı ve işlevine yönelik teorilerin tartışılmasını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Yılmaz, A. N. ve Yılmaz, M. (2023) Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınları, Ankara.
Lovry, B. (2024) Sanata Giriş: Görsel Deneyim, çev. Talfa Lafçı, Hayalperest Yayınları, İstanbul. Barret, T. (2022) Sanat Üretimi, çev. Ebru Berrin Alpay, Hayalperest Yayınları, İstanbul. Redhouse Sanat Terimleri ve Kavramları Sözlüğü (2011) Sev Yayınları, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 4 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Malzeme bilgisi. Yağlar. | Ders |
3 | Solventler, macun ve vernikler. | Ders |
4 | Sikatifler | Ders |
5 | Macunlar. | Ders |
6 | Vernikler. | Ders |
7 | Sulu tabaka yapıcıları. Alçı, Kemik tutkalı, Kazein tutkalı, Kola, Glutolin. | Ders |
7 | Sulu tabaka yapıcıları. Alçı, Kemik tutkalı, Kazein tutkalı, Kola, Glutolin. | Ders |
9 | Pigmentler, Beyaz toz boyalar. | Ders |
10 | Pigmentler, Sarı toz boyalar. | Ders |
11 | Pigmentler, Kırmızı toz boyalar. | Ders |
12 | Pigmentler, Kahverengi toz boyalar. | Ders |
13 | Pigmentler, Yeşil ve mavi toz boyalar. | Ders |
14 | Pigmentler, Kurşun (gri), Siyah toz boyalar. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatı kavramsal boyutu ile düşünebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel sanat kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırabilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
Sanatı kavramsal boyutu ile düşünebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz edebilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel sanat kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt edebilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |