Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Kavramları I | RES107 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, tartışmalı ders |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Amaç |
Bu ders, öğrenciye sanatın temel kavram, tanım ve terimlerini öğretmeyi ve bu sayede öğrencilerin sanat üzerine düşünebilmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Temel sanat kavramlarını, sanatın amacı ve işlevine yönelik teorilerin tartışılmasını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Yılmaz, A. N. ve Yılmaz, M. (2023) Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınları, Ankara.
Lovry, B. (2024) Sanata Giriş: Görsel Deneyim, çev. Talfa Lafçı, Hayalperest Yayınları, İstanbul. Barret, T. (2022) Sanat Üretimi, çev. Ebru Berrin Alpay, Hayalperest Yayınları, İstanbul. Redhouse Sanat Terimleri ve Kavramları Sözlüğü (2011) Sev Yayınları, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve kapsamından söz edilmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tanımlama, isimlendirme, sınıflandırma, kavram, terim ve sanat. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Eski Yunan ve Roma'da sanat, Ortaçağda sanat, Rönesans Döneminde Sanat. | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sanatta beğeni ve estetik. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Görme ve gördüğümüz dünya. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Görme ve gördüğümüz dünya. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Temsil, taklit, figüratif, doğalcılık, gerçekçilik kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Temsil, taklit, figüratif, doğalcılık, gerçekçilik kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Temsil, taklit, figüratif, doğalcılık, gerçekçilik kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Güzellik, güzellik ve işlev, imgelem, soyut ve soyutlama kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Güzellik, güzellik ve işlev, imgelem, soyut ve soyutlama kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Güzellik, güzellik ve işlev, imgelem, soyut ve soyutlama kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Biçim-içerik ve sanatı algılamak. | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Biçim-içerik ve sanatı algılamak. | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırabilir. | |||
Sanatı kavramsal boyutu ile düşünebilir. | |||
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz edebilir. | |||
Temel sanat kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | |||
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
Sanatı kavramsal boyutu ile düşünebilir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz edebilir. | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Temel sanat kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | - | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt edebilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |