Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Kavramları II | RES108 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel sanat kavramlarını tanımlayabilmeyi ve sanatsal çalışma alanlarında teorik bilgiyi kullanabilmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Temel sanat kavramları, sanatın tanımı, sanatın amacı ve işlevi, sanat doğa-sanat toplum ilişkisi, santta dil oluşturmanın önemini, öz ve biçim, ifade ve üslup kavramları, bir sanat yapıtının ögelerini içerir. |
Ders Kaynakları |
Gombrich, E., H., Çev. Erduran E. ve Erduran, Ö., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 2007
Read, H., Çev. Asgari, N., Sanatın Anlamı, Hayalperest Yayınları, 2014 Ersoy, A., Sanat Kavramlarına Giriş, Hayalperest Yayınları, 2016 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Güzel sanatların sınıflandırılması ve türleri. | Ders |
2 | Sanat ve doğa ilişkisi. | Ders |
3 | Sanat ve toplum ilişkisi. | Ders |
4 | Plastik sanatların devlet yönetimi ile ilişkisi. | Ders |
5 | Sanatta ulusallık ve evrensellik. | Ders |
6 | Modern sanat, modern sanat ve beğeni. | Ders |
7 | Günümüz sanat anlayışı. | Ders |
8 | Postmodernizm, Ara Sınav. | Ders |
9 | Sanatta öz ve biçim. | Ders |
10 | Sanatta gerçek ve taklit. | Ders |
11 | Sanatta ifade ve üslup kavramları. | Ders |
12 | Sanat yapıtı ögeleri. | Ders |
13 | Sanat yapıtı ögeleri, çizgisel ve gölgesel. | Ders |
14 | Sanat yapıtı ögeleri, düzlem ve derinlik. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatı kavramsal boyutu ile düşünebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel sanat kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatı kavramsal boyutu ile düşünebilir. | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz edebilir. | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt edebilir. | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırabilir. | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel sanat kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |