Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Estetik I | RES205 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Öğr. Elm. Başar PAZI |
Amaç |
Bu ders, öğrenciye doğaya ve sanata bakış, sanatın anlamı, sanatçı, alıcı ve sanat objesi konusunda bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği sanatsal yansımanın doğası, tasarım ve yaratım edimleri, duyguların sanatta anlatımı, estetik yüklemler, sanatın anlamı, sanat yapıtının değeri, sanatçının amacı ve alıcının konumu konularını kapsamaktadır. Bu deneyimler doğrultusunda sanata ve sanat objesine düşünsel yaklaşımda değişimler yaşanacaktır. |
Ders Kaynakları |
Estetik, İsmail Tunalı, Cem yayınevi, İstanbul, 1984.
Estetik ve Sanat Dersleri, Moissej Kagan, İmge Kitapevi Yayınları, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Değer yargıları. | Ders |
3 | Sanatın ögeleri. | Ders |
4 | Estetiğe giriş, Estetik süje çözümlemesi. | Ders |
5 | Estetik süje ve estetik tavır. | Ders |
6 | Estetik tavır ve Auto-Telos | Ders |
7 | Estetik tavır ve seyir, kavram ve duyum. | Ders |
8 | Estetik tavır ve algı, duygu, özdeşleyim ve estetik haz, Ara Sınav. | Ders |
9 | Estetik obje çözümlemesi. | Ders |
10 | Ontolojik çözümleme. | Ders |
11 | Information estetiğinde objectivist tavır. | Ders |
12 | Meta estetiği. | Ders |
13 | Yapısalcı estetik. | Ders |
14 | Alımlama estetiği. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğa ve sanat arasındaki bağı ve doğanın sanata yansıması konusunda deyim kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat, sanatçı, sanat objesi ve alıcı kavramlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat objesinin değeri ve sanatçının amacı konularında düşünsel ayrılıklar yaşar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alıcı kavramını tanır ve sanat objesi ile alıcı ilişkisini yordayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğa ve sanat arasındaki bağı ve doğanın sanata yansıması konusunda deyim kazanır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sanat, sanatçı, sanat objesi ve alıcı kavramlarını bilir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sanat objesinin değeri ve sanatçının amacı konularında düşünsel ayrılıklar yaşar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Alıcı kavramını tanır ve sanat objesi ile alıcı ilişkisini yordayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |