Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Tarihi I | RES207 | 3 | 3 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Öğr. Elm. Başar PAZI |
Amaç |
Bu ders öğrencinin görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisini geliştirerek, sanat yapıtlarını toplumsal, tarihsel ve coğrafi bağlamlarda gözlemleyebilmesini amaçlamaktadır. Tarih öncesi dönemlerden başlayarak Ortadoğu, Ege, Akdeniz ve Anadolu coğrafyasındaki uygarlıkların Erken Hıristiyanlığa gelene dek üretilen sanat yapıtlarını öğrencinin tanımasını ve kavramasını amaç edinir. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği öğrencinin görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisini geliştirerek, sanat yapıtlarını toplumsal, tarihsel ve coğrafi bağlamlarda gözlemleyebilmesini içermektedir. Sanat Tarihi I dersi, tarih öncesi dönemlerden başlayarak Ortadoğu, Ege, Akdeniz ve Anadolu coğrafyasındaki uygarlıkların Erken Hıristiyanlığa gelene dek üretilen sanat yapıtlarının incelenmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Sanatın Tüm Öyküsü, Stephen Farthing, Hayalperest Yayınları, 2012.
Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1983. Anadolu Topraklarında Güzeli Arayış, Gürol Sözen, Zeynep Sözen, Mas Matbaacılık A.Ş. İstanbul, 2008. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Mağara ve arazi sanatı, Nazca Çizgileri. | Ders |
3 | Erken dönem Mezopotamya sanatı. | Ders |
3 | Erken dönem Mezopotamya sanatı. | Ders |
5 | Ege sanatı. | Ders |
6 | Ege sanatı, Toredor Freski. | Ders |
7 | Eski Mısır sanatı. | Ders |
8 | Eski Mısır sanatı, Tutankhamon’un Gömü Maskı, Ara Sınav. | Ders |
9 | Mezopotamya ve Pers sanatı. | Ders |
10 | Yunan sanatı. | Ders |
11 | Yunan sanatı, Parthenon frizi. | Ders |
12 | Yunan mimarisi. | Ders |
13 | Roma sanatı. | Ders |
14 | Roma sanatı, Villa dei Misteri. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarih öncesinden Erken Hıristiyanlığa kadar olan döneme dek belli coğrafyalardaki sanat yapıtlarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mağara resminden Erken Hıristiyanlığa değin resim sanatındaki gelişim ve değişim sürecini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarih öncesinden Erken Hıristiyanlığa kadar olan döneme dek belli coğrafyalardaki sanat yapıtlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mağara resminden Erken Hıristiyanlığa değin resim sanatındaki gelişim ve değişim sürecini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |