Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deneysel Sanat I | RES211 | 3 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, online, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | Doç. Aşkın ERCAN |
Amaç |
Öğrencilerin görsel sanatların bir çok alanıyla ilişki kurmalarını sağlamak, yaratıcılığın temeli olan sezgi ve algı gücünü geliştirmek, canlı ve cansız nesneler arasındaki ilişkileri sorgulamak, kuramsal ve uygulamalı alanlarda etkili bir gözlem ve ifade gücü kazandırmak, özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Deneysel sanatın temellerini oluşturmak, ses ışık ve hareket ile deneysel yaklaşımlar kazanmak ve izleyici ile etkileşimli üretimler gerçekleştirmek. |
Ders Kaynakları |
Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınları, 1999.
Akbulut, D., Resim Neyi Anlatır, İstiklal Kitabevi, 2006. Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005. Canıklıgil, İ., Dijital Video ile Video Sanatı, Pusula Yayınları, 2008. Gönen, M., Sinema Sanatı, Es Yayınları, 2006. Canıklıgil, İ., Dijital Video ile Video Sanatı, Pusula Yayınları, 2008. Yılmaz, M. Mekandaki Yumru Heykel Yılmaz, M ve A.N. Yılmaz (2023). Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınevi Lazzarato,M.(2017) Video Felsefe, Otonom Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
60
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğine giriş bilgilerinin verilmesi ve Deneysel Sanatın pratikleri hakkında konuşma. | Ders |
2 | Üretim yapmanın stratejileri- yaratıcı düşünmenin olanakları- zıt kavramlar ile görsel biçimlendirmeler | Ders |
2 | Üretim yapmanın stratejileri- yaratıcı düşünmenin olanakları- zıt kavramlar ile görsel biçimlendirmeler | Ders |
4 | Sanatta yenilik ve sınırların aşılması | Ders |
5 | Hareket ve kinetik sanatın deneysel kullanımı | Ders |
6 | Sanatı Ekolojik Düşünme | Ders |
7 | Ekolojik Sanat | Ders |
8 | Deneysel sanat projelerini sunma | Ders |
9 | Proje Sunumları | Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders |
11 | Deneysel sanat süreçleri üzerine geri bildirim ve tartışma | Ders Grup Çalışması |
11 | Deneysel sanat süreçleri üzerine geri bildirim ve tartışma | Ders Grup Çalışması |
11 | Deneysel sanat süreçleri üzerine geri bildirim ve tartışma | Ders Grup Çalışması |
11 | Deneysel sanat süreçleri üzerine geri bildirim ve tartışma | Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |