Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modelaj I | RES213 | 3 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Modelaj I dersi; öğrencinin el, göz, beyin koordinasyonunu ve üç boyut algısını geliştirmesi ve modelaj tekniğini öğrenmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Kilin fiziksel özelliğinden yaralanarak kafatası etüdü ve kadın torsu ile üç boyutlu çalışma, teknik ve yöntemlerin gösterilmesi ve plastik ögelerin öğretilmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Yılmaz, M., Heykel Sanatı, İmge Kitabevi, 2006
Huntürk, Ö., Heykel, Hayalperest Yayınları, 2016 Alberti, L., B., Çev. Erol, A., Resim ve Heykel Üzerine, Janus Yayınları, 2015 Öndin, N., Barok resim ve Heykel Sanatı, Hayalperest Yayınları, 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme | Ders |
2 | Derste kullanılacak kil, atlık, konstrüksiyon gibi malzemelerin tanıtılması ve hazırlanması. modelaja giriş: kafatası çalışması için desen çizimi, konstüriksiyon yapımı. | Ders |
3 | Modelaja giriş: kafatası çalışması için desen çizimi, konstüriksiyon yapımı | Ders |
4 | Kafatası çalışması etüdü, kille modelleme | Ders |
4 | Kafatası çalışması etüdü, kille modelleme | Ders |
6 | Alçı kalıp | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Kadın torsu etüdü, kille modelleme, Ara Sınav. | Ders |
9 | Kadın torsu etüdü, kille modelleme | Ders |
9 | Kadın torsu etüdü, kille modelleme | Ders |
9 | Kadın torsu etüdü, kille modelleme | Ders |
12 | Alçı Kalıp | Ders |
12 | Alçı Kalıp | Ders |
14 | Dönem sonu; uygulama, süreç, sonuç eleştirileri. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencinin üç boyut algısı gelişir | |||
Öğrencinin el, göz, beyin koordinasyonu çalışır | |||
Öğrenci bir heykelin oluşum sürecindeki temel elemanları açıklayabilir. | |||
Öğrenci heykelde oran-orantı, ışık-gölge,doluluk-boşluk gibi plastik elamanları kavrar. | |||
Öğrenci çeşitli heykel malzemelerini kullanabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencinin üç boyut algısı gelişir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin el, göz, beyin koordinasyonu çalışır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bir heykelin oluşum sürecindeki temel elemanları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci heykelde oran-orantı, ışık-gölge,doluluk-boşluk gibi plastik elamanları kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci çeşitli heykel malzemelerini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |