Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Açık Atölye I | RES215 | 3 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, online, uygulama. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders, açık atölye ve çağdaş sanat kavramlarını sorgularken, atölyeyi interaktif bir yaşam ve üretim alanına dönüştürmeyi, düşünsel, sorgulayıcı yöntemlerle geliştirmeyi ve çok yönlü bir yaklaşımla açık hale getirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Ders Açık Atölye ve çağdaş sanat kavramlarını irdelerken, içinde tartışılan, üretilen, üretilen işin sergilendiği, metinlerle desteklenen, açık katılımlı bir uyguluma alanı önerir. Bu alan farklı disiplinlerden konuk katılımcılarla da biçimlenirken açık bir tartışma ortamı ve iş yapma pratiğini içerir. |
Ders Kaynakları |
Berger, J., Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 1999.
Bachelard, G., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014. Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016. Berrat, T., Sanatı Eleştirmek Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınları, 2014. Erzen, J., N., Üç Habitus: Yeryüzü, Kent, Yapı, Yapı Kredi Yayınları, 2015. Kolektif, Ed. Artun, A., Örge, N., Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları, 2013. Groys, B., Çev. Çulcu, F., C., Sanatın Gücü, Hayalperest Yayınları, 2014. Laborit, H., Çev. Onaran, B., İnsan ve Kent, Payel Yayıncılık, 2010. Ranciere, J., Çev. Şaman, E., B., Özgürleşen Seyirci, Metis Yayınları, 2015. Berger, J., Görme Duyusu, Agora Yayınları, 2014. Barthes, R., Çağdaş Söylenler, Metis Yayınları, 2014. Leppert, R., Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları, 2017. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme. | Ders |
2 | Açık Atölye kavramı ve çağdaş sanat. | Ders |
2 | Açık Atölye kavramı ve çağdaş sanat. | Ders |
4 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
5 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
5 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
7 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme, Ara Sınav. | Ders |
8 | Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. | Ders |
8 | Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. | Ders |
8 | Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
14 | Yarıyıl Sonu Sınavı. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci açık atölye ve çağdaş sanat kavramlarını sorgular. | |||
Öğrenci bir kavram olarak atölyeyi her yerde haliyle deneyimlemiş olur. | |||
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. | |||
Öğrenci, bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. | |||
Öğrenci temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci açık atölye ve çağdaş sanat kavramlarını sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bir kavram olarak atölyeyi her yerde haliyle deneyimlemiş olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |