Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deneysel Sanat II | RES214 | 4 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, online, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin görsel sanatların bir çok alanıyla ilişki kurmalarını sağlamak, yaratıcılığın temeli olan sezgi ve algı gücünü geliştirmeyi, canlı ve cansız nesneler arasındaki plastik ilişkileri sorgulamak, kuramsal ve uygulamalı alanlarda etkili bir gözlem ve ifade gücü kazandırmayı ve özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmayı amaç edinir. |
Ders İçeriği |
Bu içerik, öğrencilerin malzeme, mekân, zaman ve teknolojiyi yaratıcı ve özgün şekillerde deneyimlemelerini, sanatsal sınırları zorlamalarını amaçlar. |
Ders Kaynakları |
Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınları, 1999.
Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005. Canıklıgil, İ., Dijital Video ile Video Sanatı, Pusula Yayınları, 2008. Su, S, Çağdaş Sanatın Felsefi Söylemi A.Akay, Sanatın Sosyolojik Gözü Lazzarato,M.(2017) Video Felsefe, Otonom Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Deneysel Sanat dersi içeriği hakkında genel bilgilerin verilmesi | Ders |
2 | İzleyici ile etkileşimde deneysel yaklaşımlar | Ders |
2 | İzleyici ile etkileşimde deneysel yaklaşımlar | Ders |
4 | Ses, ışık ve hareketle çoklu duyusal deneyim yaratma | Ders |
4 | Ses, ışık ve hareketle çoklu duyusal deneyim yaratma | Ders |
6 | Nesne- Beden- Sanat ilişkisi üzerine deneysel yaklaşımlar | Ders Grup Çalışması |
6 | Nesne- Beden- Sanat ilişkisi üzerine deneysel yaklaşımlar | Ders Grup Çalışması |
8 | Atölye çalışması, Ara Sınav. | Ders |
9 | Ses, ışık ve hareketle çoklu duyusal deneyim yaratma alanında proje geliştirme | Ders |
9 | Ses, ışık ve hareketle çoklu duyusal deneyim yaratma alanında proje geliştirme | Ders |
11 | Nesne- Beden- Sanat ilişkisi üzerine deneysel yaklaşımlar ile proje geliştirme, deneysel içerik oluşturma | Ders |
11 | Nesne- Beden- Sanat ilişkisi üzerine deneysel yaklaşımlar ile proje geliştirme, deneysel içerik oluşturma | Ders |
13 | Proje çıktıları değerlendirme ve sergileme yöntemleri | Ders |
13 | Proje çıktıları değerlendirme ve sergileme yöntemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |