EN
  • Anasayfa
  • RES218 Açık Atölye II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
RES218 - Açık Atölye II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Açık Atölye II RES218 4 1 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze, online, uygulama.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Ders Veren
Amaç

Ders, bienaller, trianeller ve sanat fuarları sorgularken atölyeyi interaktif bir yaşam ve üretim alanına dönüştürmeyi, düşünsel, sorgulayıcı yöntemlerle geliştirmeyi ve çok yönlü bir yaklaşımla açık hale getirmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Ders bienaller, trianeller ve sanat fuarlarını irdelerken içinde tartışılan, üretilen, üretilen işin sergilendiği, metinlerle desteklenen, açık katılımlı bir uyguluma alanı önerir. Bu alan farklı disiplinlerden konuk katılımcılarla da biçimlenirken açık bir tartışma ortamı ve iş yapma pratiğini içerir.

Ders Kaynakları Berger, J., Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 1999.
Bachelard, G., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014.
Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016.
Berrat, T., Sanatı Eleştirmek Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınları, 2014.
Erzen, J., N., Üç Habitus: Yeryüzü, Kent, Yapı, Yapı Kredi Yayınları, 2015.
Kolektif, Ed. Artun, A., Örge, N., Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları, 2013.
Groys, B., Çev. Çulcu, F., C., Sanatın Gücü, Hayalperest Yayınları, 2014.
Laborit, H., Çev. Onaran, B., İnsan ve Kent, Payel Yayıncılık, 2010.
Ranciere, J., Çev. Şaman, E., B., Özgürleşen Seyirci, Metis Yayınları, 2015.
Berger, J., Görme Duyusu, Agora Yayınları, 2014.
Barthes, R., Çağdaş Söylenler, Metis Yayınları, 2014
Leppert, R., Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları, 2017
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme. Ders
2 Bienaller, trianeller ve sanat fuarları. Ders
2 Bienaller, trianeller ve sanat fuarları. Ders
4 Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. Ders
4 Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. Ders
4 Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. Ders
4 Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. Ders
8 Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme, Ara Sınav. Ders
9 Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. Ders
10 Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. Defter üzerinden çalışmalar. Ders
11 Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. Ders
11 Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. Ders
11 Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. Ders
11 Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, bianeller, trianeller ve sanat fuarlarını sorgular.
Öğrenci Bir disiplin olarak sanatı kendi hikayesi ve çevresel hikayesiyle katmanlı olarak sorgular.
Öğrenci Temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir.
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler.
Öğrenci, Bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci, bianeller, trianeller ve sanat fuarlarını sorgular. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci Bir disiplin olarak sanatı kendi hikayesi ve çevresel hikayesiyle katmanlı olarak sorgular. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci Temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. - - - - - - - - - - - - - - -