Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Atölyesi II | RES222 | 4 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, uygulama. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrenciye gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengelenerek yürütülmesini amaçlar ve bu amaç doğrultusunda öğrenciye altyapı oluşturacak görsel sanatın temellerinin kazandırılmasını teorik ve uygulamalı çalışmalarla amaç edinir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, öğrenciye gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengelenerek yürütüldüğü ve öğrenciye altyapı oluşturacak görsel sanatın temellerinin verildiği teorik ve uygulamalı çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları |
Temel Tasar, Prof. İ. Hulusi Güngör, Afa Batbaacılık, İstanbul, 1982.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 4 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 4 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 4 | 8 |
Final | Final | 2 | 4 | 8 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 4 | 4 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 4 | 8 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Tasar ilkeleri. Tekrar. | Ders |
3 | Tekrar ilkesine ilişkin uygulama çalışmaları. | Ders |
4 | Tasar ilkeleri. Uygunluk. | Ders |
5 | Uygunluk ilkesine ilişkin uygulama çalışmaları. | Ders |
6 | Tasar ilkeleri. Zıtlık. | Ders |
7 | Zıtlık ilkesine ilişkin uygulama çalışmaları. | Ders |
8 | Tasar ilkeleri. Koram, Ara Sınav. | Ders |
9 | Koram ilkesine ilişkin uygulama çalışmaları. | Ders |
10 | Tasar ilkeleri. Egemenlik. | Ders |
11 | Egemenlik ilkesine ilişkin uygulama çalışmaları. | Ders |
12 | Tasar ilkeleri. Denge ve Birlik. | Ders |
13 | Denge ve Birlik ilkesine ilişkin uygulama çalışmaları. | Ders |
13 | Denge ve Birlik ilkesine ilişkin uygulama çalışmaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatın temel ilkelerini bilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görsel sanatlardaki yaratıcı unsurların ayrımına varır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaratıcı gücünü geliştirerek duygu ve düşüncelerini görselleştirebilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğa nesnelerine bakış açısını sanatsal yönde değiştirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatın temel ilkelerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Görsel sanatlardaki yaratıcı unsurların ayrımına varır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yaratıcı gücünü geliştirerek duygu ve düşüncelerini görselleştirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Doğa nesnelerine bakış açısını sanatsal yönde değiştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |