Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen V | RES309 | 5 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Ders Veren | |
Amaç |
Kompozisyon oluşturma, resmetme ve iki boyutlu düzlemde biçimlendirmeyi farklı çizim ve boyar malzemeler ile uygulama, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde özgün üretimini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Farklı çizim ve boyar malzemeler ile desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunmasını ve kendi özgün sanatsal çalışmaları için temel teknik ve becerinin pekiştirilmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Albert, G., Wolf, R., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012
Kolektif, Çizim Sanatı, Çizim El kitabı, Remzi Kitabevi, 2006 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 5, Işık ve Gölgenin Çizimi, Beta Yayınları, 2017 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 6, İnsan Anatomisi, Beta Yayınları, 2018 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 8, Perspektifi Anlamak, Beta Yayınları, 2016 Stanyer, P., The Complete Book of Drawing Techniques A Professional Guide for the Artist, Arcturus Publishing Ltd., 2003 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kömür kalemle canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
1 | Kömür kalemle canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
3 | Sanguine ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
4 | Sanguine ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
5 | Sepya ve beyaz kalem ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
5 | Sepya ve beyaz kalem ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
7 | Mürekkep (lavi) ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
8 | Mürekkep (lavi) ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi), Ara Sınav. | Ders |
7 | Mürekkep (lavi) ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
10 | Tarama ucu ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
10 | Tarama ucu ile canlı modelden çizim uygulamaları (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
12 | Mürekkep (lavi) ve tarama ucu ile portre çizimleri. (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
13 | Mürekkep (lavi) ve tarama ucu ile portre çizimleri. (Bristol karton üzerine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
14 | Ödev kontrolleri ve serbest çizimler. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Koyu-orta-açık değerleri farklı boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Koyu-orta-açık değerleri farklı boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |