Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beden ve Sanat I | RES315 | 5 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Beden temasının tarihsel süreçle birlikte incelenmesi ve sanat tarihindeki yerinin sorgulanmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
İnsan bedeninin sanattaki yerinin kuramsal araştırmalara dayalı bir içerikte işlenmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Ahu Antmen, Kimlikli Bedenler, Sel Yayıncılık.
Erika Fischer-Lichte, Performatif Estetik, Ayrıntı Yayınları. Zeynep Sayın, İmgenin Pornografisi. Nicolas Bourriaud, İlişkisel Estetik, Bağlam Yayıncılık. Amelia Jones, Tracey Warr, The Artist's Body, Phaidon Press. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 25 |
Toplam | 45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %55 |
Toplam | %55 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %55 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
40
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
60
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 12 | 1 | 12 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Beden ve sanat terimleri arasında ilişkilerin kurulması. | Ders |
2 | Beden, hareket ve mekan arasındaki bağlantıların açıklanması. | Ders |
3 | Beden mimarlığının açıklanması ve bedenin genişletilmesine dair uygulamaya yönelik fikirlerin geliştirilmesi. | Ders |
4 | Bedensel yapı uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
4 | Bedensel yapı uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
6 | Performatif estetik üzerine tartışılması. | Ders |
7 | Happening, aksiyon, beden sanatı ve performansın karşılaştırılarak açıklanması. | Ders |
8 | Sanatçıların yaklaşımlarının Dada, Fluxus ve Performans Sanatı üzerinden incelenmesi. | Ders |
9 | Beden, hareket ve eylem uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
9 | Beden, hareket ve eylem uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
11 | Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. | Ders |
11 | Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. | Ders |
11 | Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. | Ders |
14 | Süreçlerin ve uygulamaların incelenmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci bedenin kültürel hikayesini öğrenir. | |||
Öğrenci bedenin tarihsel süreç içerisindeki yerini kavrar. | |||
Öğrenci İnsan bedeninin sanat yapıtlarındaki yerini açıklayabilir. | |||
Öğrenci beden ve sanat ilişkisini açıklayabilir. | |||
İşlenen konular dahilinde proje hazırlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci bedenin kültürel hikayesini öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenci bedenin tarihsel süreç içerisindeki yerini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Öğrenci İnsan bedeninin sanat yapıtlarındaki yerini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Öğrenci beden ve sanat ilişkisini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
İşlenen konular dahilinde proje hazırlayabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |