EN
  • Anasayfa
  • RES315 Beden ve Sanat I (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
RES315 - Beden ve Sanat I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beden ve Sanat I RES315 5 1 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Ders Veren Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Amaç

Beden temasının tarihsel süreçle birlikte incelenmesi ve sanat tarihindeki yerinin sorgulanmasını amaçlar.

Ders İçeriği

İnsan bedeninin sanattaki yerinin kuramsal araştırmalara dayalı bir içerikte işlenmesini içerir.

Ders Kaynakları Ahu Antmen, Kimlikli Bedenler, Sel Yayıncılık.
Erika Fischer-Lichte, Performatif Estetik, Ayrıntı Yayınları.
Zeynep Sayın, İmgenin Pornografisi.
Nicolas Bourriaud, İlişkisel Estetik, Bağlam Yayıncılık.
Amelia Jones, Tracey Warr, The Artist's Body, Phaidon Press.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 25
Toplam 45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %55
Toplam %55
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %55
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
40
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
60
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Ödev 2 Ödev 2 4 1 4
Uygulama 1 Uygulama 1 12 1 12
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 8 1 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 130
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Beden ve sanat terimleri arasında ilişkilerin kurulması. Ders
2 Beden, hareket ve mekan arasındaki bağlantıların açıklanması. Ders
3 Beden mimarlığının açıklanması ve bedenin genişletilmesine dair uygulamaya yönelik fikirlerin geliştirilmesi. Ders
4 Bedensel yapı uygulamalarının yürütülmesi. Ders
4 Bedensel yapı uygulamalarının yürütülmesi. Ders
6 Performatif estetik üzerine tartışılması. Ders
7 Happening, aksiyon, beden sanatı ve performansın karşılaştırılarak açıklanması. Ders
8 Sanatçıların yaklaşımlarının Dada, Fluxus ve Performans Sanatı üzerinden incelenmesi. Ders
9 Beden, hareket ve eylem uygulamalarının yürütülmesi. Ders
9 Beden, hareket ve eylem uygulamalarının yürütülmesi. Ders
11 Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. Ders
11 Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. Ders
11 Sanatçıların bedene dair yaklaşımlarının kategorilerine göre incelenmesi. Ders
14 Süreçlerin ve uygulamaların incelenmesi. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci bedenin kültürel hikayesini öğrenir.
Öğrenci bedenin tarihsel süreç içerisindeki yerini kavrar.
Öğrenci İnsan bedeninin sanat yapıtlarındaki yerini açıklayabilir.
Öğrenci beden ve sanat ilişkisini açıklayabilir.
İşlenen konular dahilinde proje hazırlayabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci bedenin kültürel hikayesini öğrenir. 5 4 5 5 5 5 4 4 5 4 5 3 5 4 5
Öğrenci bedenin tarihsel süreç içerisindeki yerini kavrar. 5 5 5 4 3 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5
Öğrenci İnsan bedeninin sanat yapıtlarındaki yerini açıklayabilir. 5 5 5 5 3 4 5 5 3 3 3 5 4 5 4
Öğrenci beden ve sanat ilişkisini açıklayabilir. 5 5 5 4 4 5 3 5 5 5 4 4 4 5 4
İşlenen konular dahilinde proje hazırlayabilir. 5 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5