Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Açık Atölye V | RES409 | 7 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Ders, sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekânları sorgularken atölyeyi interaktif bir yaşam ve üretim alanına dönüştürmeyi, düşünsel, sorgulayıcı yöntemlerle geliştirmeyi ve çok yönlü bir yaklaşımla açık hale getirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Ders, sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekânları irdelerken, içinde tartışılan, üretilen, üretilen işin sergilendiği, metinlerle desteklenen, açık katılımlı bir uyguluma alanı önerir. Bu alan farklı disiplinlerden konuk katılımcılarla da biçimlenirken açık bir tartışma ortamı ve iş yapma pratiğini içerir. |
Ders Kaynakları |
Berger, J., Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 1999
Bachelard, G., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014 Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
40
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
60
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme. | Ders |
2 | Sanatçı İnsiyatifleri ve Sanatçılar Tarafından Yürütülen Mekânlar. | Ders |
2 | Sanatçı İnsiyatifleri ve Sanatçılar Tarafından Yürütülen Mekânlar. | Ders |
4 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
4 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
4 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
7 | Ara Sınav. | |
8 | Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi, Ara Sınav. | Ders |
9 | Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. | Ders |
9 | Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekânları irdeler. | |||
Öğrenci atölye disiplininin dışarıyla olan çoklu bağlantısını deneyimler. | |||
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. | |||
Öğrenci, bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. | |||
Öğrenci temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekânları irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci atölye disiplininin dışarıyla olan çoklu bağlantısını deneyimler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |