Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Açık Atölye VI | RES412 | 8 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, online, uygulama. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders, bienaller, trianeller ve sanat fuarları sorgularken atölyeyi interaktif bir yaşam ve üretim alanına dönüştürmeyi, düşünsel, sorgulayıcı yöntemlerle geliştirmeyi ve çok yönlü bir yaklaşımla açık hale getirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Ders bienaller, trianeller ve sanat fuarlarını irdelerken içinde tartışılan, üretilen, üretilen işin sergilendiği, metinlerle desteklenen, açık katılımlı bir uyguluma alanı önerir. Bu alan farklı disiplinlerden konuk katılımcılarla da biçimlenirken açık bir tartışma ortamı ve iş yapma pratiğini içerir. |
Ders Kaynakları |
Berger, J., Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 1999.
Bachelard, G., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014. Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016. Berrat, T., Sanatı Eleştirmek Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınları, 2014. Erzen, J., N., Üç Habitus: Yeryüzü, Kent, Yapı, Yapı Kredi Yayınları, 2015. Kolektif, Ed. Artun, A., Örge, N., Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları, 2013. Groys, B., Çev. Çulcu, F., C., Sanatın Gücü, Hayalperest Yayınları, 2014. Laborit, H., Çev. Onaran, B., İnsan ve Kent, Payel Yayıncılık, 2010. Ranciere, J., Çev. Şaman, E., B., Özgürleşen Seyirci, Metis Yayınları, 2015. Berger, J., Görme Duyusu, Agora Yayınları, 2014. Barthes, R., Çağdaş Söylenler, Metis Yayınları, 2014 Leppert, R., Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 3 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme. | Ders |
2 | Bienaller, trianeller ve sanat fuarları. | Ders |
2 | Bienaller, trianeller ve sanat fuarları. | Ders |
4 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
4 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
4 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
4 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme. | Ders |
8 | Belirlenen bir kavram doğrultusunda araştırma yapılması, metin okumaları, tartışmalar ve bu kavramı işe dönüştürme, Ara Sınav. | Ders |
9 | Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. | Ders |
10 | Açık Atölye kapsamında davet edilecek konuğun yönetiminde, tartışma zemini yaratılması, önereceği konu bağlamında iş üretimi. Defter üzerinden çalışmalar. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
11 | Üretilen işlerin sunumu, sergilenmesi ve tartışılması. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, bianeller, trianeller ve sanat fuarlarını sorgular. | |||
Öğrenci Bir disiplin olarak sanatı kendi hikayesi ve çevresel hikayesiyle katmanlı olarak sorgular. | |||
Öğrenci Temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. | |||
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. | |||
Öğrenci, Bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, bianeller, trianeller ve sanat fuarlarını sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci Bir disiplin olarak sanatı kendi hikayesi ve çevresel hikayesiyle katmanlı olarak sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci Temel atölye kavramlarına deneysel ve yeni yaklaşımlarla bakmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci açık katılımlı bir ortamda, çok yönlü bir sorgulama ve iş üretmeyi deneyimler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, Bağlam, metin ve iş birlikteliğini bütüncül algılar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |