Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Sanat Çevre İlişkisi I | RES221 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sanatın çevre ve insan ile olan ilişkisini örneklerle, geçmiş kültürlerden günümüze değin uzanan geniş bir yelpaze içersinde ortaya koymayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders sanatın çevre ve insan ile olan ilişkisini günümüze değin geniş bir yelpaze içersinde ele alırkan, çevre kavramı; çevresel faktörlerin sanata etkisi ve sanat ve çevre ilişkisi gibi konuları içerir. |
Ders Kaynakları |
BENJAMIN, W., Çev. Cemal, A., Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, 2004.
BOURRIAUD, N., Çev. Özen, S., (2005), İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005. Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016. FOSTER, H., Çev.Hoşcusu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2009. HADJINICOLAOU, N., Çev. Spatar, H., Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Kaynak Yayınları, 1998. HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Yılmaz, M.), Ütopya Yayınları, 2004. KUSPIT, D., Çev. Tezgiden, Y., Sanatın Sonu, Metis Yayınları, 2006. PANOFSKY, E., Çev. Akyürek, E., İkonografi ve İkonoloji, Afa Yayınları, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre kavramı. | Ders |
1 | Çevre kavramı. | Ders |
3 | Çevresel faktörlerin sanata etkisi. | Ders |
3 | Çevresel faktörlerin sanata etkisi. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde incelemeler. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde incelemeler. | Ders |
7 | Ara Sınav. | Ders |
8 | Sanat ve çevre ilişkisi, Ara Sınav. | Ders |
9 | Sanat ve çevre ilişkisi. | Ders |
10 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
10 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
12 | Proje uygulama. | Ders |
12 | Proje uygulama. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci; insan, çevre ve sanat ilişkileri ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatını tüm çevresel durumlarda daha etkili bir biçimde değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çalışmalarını kurgularken çevresel bağıntıları göz önünde bulundurur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnsanın içinde yaşamak zorunda olduğu çevrenin sanata olan etkisini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevreye karşı daha sorumlu ve bilinçle yaklaşır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci; insan, çevre ve sanat ilişkileri ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatını tüm çevresel durumlarda daha etkili bir biçimde değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışmalarını kurgularken çevresel bağıntıları göz önünde bulundurur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsanın içinde yaşamak zorunda olduğu çevrenin sanata olan etkisini kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevreye karşı daha sorumlu ve bilinçle yaklaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |