Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Sanat Çevre İlişkisi II | RES226 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, online |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsanların çevreyle olan etkileşimlerini sanatsal yollarla inceleyerek, çevre sorunlarına karşı farkındalık yaratmayı ve sanatın ekolojik bilinci artırmadaki rolünü vurgulamayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu ders, sanatı çevresel faktörlerle birlikte incelemeyi ve insan faktörüyle olan ilişkisini derinlemesine araştırmayı amaçlar. Aynı zamanda 1960 sonrası sanatın dönüşümünü, izleyici, yapıt ve mekan arasındaki değişen ilişki bağlamında ele alır. Bu kapsamda, minimalizm, Yeryüzü Sanatı (Land Art) ve kamusal sanat gibi önemli sanat akımları dersin temel inceleme alanlarını oluşturur |
Ders Kaynakları |
BENJAMIN, W., Çev. Cemal, A., Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, 2004.
BOURRIAUD, N., Çev. Özen, S., (2005), İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005. Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016. FOSTER, H., Çev.Hoşcusu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2009. HADJINICOLAOU, N., Çev. Spatar, H., Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Kaynak Yayınları, 1998. HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Yılmaz, M.), Ütopya Yayınları, 2004. KUSPIT, D., Çev. Tezgiden, Y., Sanatın Sonu, Metis Yayınları, 2006. PANOFSKY, E., Çev. Akyürek, E., İkonografi ve İkonoloji, Afa Yayınları, 2006. BENJAMIN, W., Çev. Cemal, A., Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, 2004. BOURRIAUD, N., Çev. Özen, S., (2005), İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005. Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016. FOSTER, H., Çev.Hoşcusu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2009. HADJINICOLAOU, N., Çev. Spatar, H., Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Kaynak Yayınları, 1998. HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Yılmaz, M.), Ütopya Yayınları, 2004. KUSPIT, D., Çev. Tezgiden, Y., Sanatın Sonu, Metis Yayınları, 2006. PANOFSKY, E., Çev. Akyürek, E., İkonografi ve İkonoloji, Afa Yayınları, 2006. BENJAMIN, W., Çev. Cemal, A., Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, 2004. BOURRIAUD, N., Çev. Özen, S., (2005), İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005. Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016. FOSTER, H., Çev.Hoşcusu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2009. HADJINICOLAOU, N., Çev. Spatar, H., Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Kaynak Yayınları, 1998. HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Yılmaz, M.), Ütopya Yayınları, 2004. KUSPIT, D., Çev. Tezgiden, Y., Sanatın Sonu, Metis Yayınları, 2006. PANOFSKY, E., Çev. Akyürek, E., İkonografi ve İkonoloji, Afa Yayınları, 2006. BENJAMIN, W., Çev. Cemal, A., Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, 2004. BOURRIAUD, N., Çev. Özen, S., (2005), İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005. Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016. FOSTER, H., Çev.Hoşcusu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2009. HADJINICOLAOU, N., Çev. Spatar, H., Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Kaynak Yayınları, 1998. HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Yılmaz, M.), Ütopya Yayınları, 2004. KUSPIT, D., Çev. Tezgiden, Y., Sanatın Sonu, Metis Yayınları, 2006. PANOFSKY, E., Çev. Akyürek, E., İkonografi ve İkonoloji, Afa Yayınları, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1960 sonrası sanat ve Minimalizm: Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. | Ders |
1 | 1960 sonrası sanat ve Minimalizm: Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. | Ders |
4 | 1960 sonrası sanat ve Yeryüzü Sanatı (Land Art): Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
8 | 1960 sonrası sanat ve değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi: Kamusal sanat, Ara Sınav. | Ders |
9 | 1960 sonrası sanat ve değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi: Kamusal sanat. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
13 | Proje uygulama. | Ders |
13 | Proje uygulama. | Ders |
13 | Proje uygulama. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çalışmalarını kurgularken çevresel bağıntıları göz önünde bulundurur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Minimalizm, yeryüzü sanatı (Land Art) ve kamusal sanat hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Çevresel faktörleri irdeleyerek bir proje geliştirebilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Çevreye karşı daha sorumlu ve bilinçle yaklaşır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci insan, çevre ve sanat ilişkileri ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışmalarını kurgularken çevresel bağıntıları göz önünde bulundurur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Minimalizm, yeryüzü sanatı (Land Art) ve kamusal sanat hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevresel faktörleri irdeleyerek bir proje geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevreye karşı daha sorumlu ve bilinçle yaklaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci insan, çevre ve sanat ilişkileri ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |