Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Felsefesi II | RES324 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanat felsefesi dersi, sanatın doğası, anlamı ve toplumsal işlevleri üzerine derinlemesine düşünmeyi teşvik etmeyi amaçlar. Öğrenciler, estetik kavramlar ve eleştirel bakış açıları geliştirerek sanat eserlerini daha iyi anlayabilme yeteneği kazanır. |
Ders İçeriği |
Sanat felsefesi dersi, estetik kavramlar, sanatın doğası, sanat eserinin ontolojisi ve sanatçının rolü gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, modern ve postmodern sanat yaklaşımlarını ele alarak sanatın toplumsal işlevlerini tartışır. |
Ders Kaynakları |
Şahiner, R. (2015). Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Berger, J. (2011). Görünüre Dair Küçük Bir Teoriye Doğru Adımlar. (5. Basım). (Çev. B. Somay). İstanbul: Metis Yayınları. Bourriaud, N. (2005). İlişkisel Estetik. (Çev. S. Özen). İstanbul: Bağlam Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sanat felsefesinin tarihi ve önemi | Ders |
2 | Sanat ve estetik: Güzellik kavramları | Ders |
3 | Sanat eserinin tanımı ve sınırları | Ders |
4 | Yaratıcılık: Sanatçının rolü | Ders |
5 | Sanatın anlamı: Semboller ve imge analizi | Ders |
5 | Sanatın anlamı: Semboller ve imge analizi | Ders |
7 | Estetik deneyim: İzleyici ve sanat etkileşimi | Ders |
8 | Kültürel bağlam: Sanatın toplumsal yansımaları | Ders |
9 | Estetik ve etik | Ders |
9 | Postmodernizm ve sanat: Yeni yaklaşımlar | Ders |
10 | Sanat ve teknoloji: Dijital sanatın yükselişi | Ders |
10 | Sanat ve teknoloji: Dijital sanatın yükselişi | Ders |
12 | Sanat eleştirisi ve felsefesi: Yöntemler ve perspektifler | Ders |
12 | Sanat eleştirisi ve felsefesi: Yöntemler ve perspektifler | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat felsefesinin tarihsel gelişimini ve önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanat eserlerinin tanımını ve sınırlarını belirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanatın toplumsal ve kültürel bağlamını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanatın Dijital Sınırlarını keşfeder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaratıcılığın sanatçı üzerindeki etkilerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat felsefesinin tarihsel gelişimini ve önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eserlerinin tanımını ve sınırlarını belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatın toplumsal ve kültürel bağlamını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatın Dijital Sınırlarını keşfeder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaratıcılığın sanatçı üzerindeki etkilerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |