Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat ve Kültür | RES326 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım, soru-cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Sanat ve kültür dersi, insanlığın geçmişten günümüze estetik ihtiyaçları doğrultusunda üretilen maddi kültür ögelerini kapsamlı bir şekilde inceler. İçinde bulunulan kültürün ve toplumun sanatsal üretime olan etkisini değerlendirerek, kültürlerarası iletişim ve etkileşimin sanat pratiklerine yansımasını tartışır. |
Ders İçeriği |
Tarihsel bağlamı ile kültürü tanımlamak, farklı kültürlerin gündelik yaşama etkilerini gözlemlemek ve batı dışı kültürlerin sanata yansımalarını incelemek. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi vermek | Tartışmalı Ders |
2 | Evrensel bir kavram olarak kültür'ü tanımlamak ve tartışmak | Tartışmalı Ders |
3 | İlkçağlar ve ilk kültürler- Tarih öncesi dönem- Mezopotamya- Anadolu kültürleri | Sözlü |
4 | Mezopotamya ve Anadolu Kültürleri | Sözlü |
5 | Batı Kültürü Kaynakları- Orta çağ ve Avrupa | Tartışmalı Ders |
6 | Kültür Tarihi- Avrupada Rönesans | Sözlü |
7 | Aydınlanma döneminin sanata ve kültüre etkileri | Sözlü |
8 | Fransız Devrimi ve Batı Dışı Kültürler | Tartışmalı Ders |
9 | Batı dışı kültürlerin sanata yansıması | Tartışmalı Ders |
9 | Batı dışı kültürlerin sanata yansıması | Tartışmalı Ders |
11 | Sanatın Sınır Tanımayan Dünyası- Kültür Endüstrisi-Küresel Sanat | Tartışmalı Ders |
11 | Sanatın Sınır Tanımayan Dünyası- Kültür Endüstrisi-Küresel Sanat | Tartışmalı Ders |
13 | Görsel Kültür ve Sanat | Sözlü |
14 | Tüketim Kültürü ve Gösteri Dünyasının Sanatla Etkileşimi | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat, toplum ve kültür arasındaki ilişkiyi anlama ve bunu sanat çalışmalarını değerlendirmede uygulama becerisi kazanırlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler, sanatsal üretimin toplumsal değişim ve etkileşimle nasıl şekillendiğini genel uygarlık tarihi içinde inceleyerek bilgi edinirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dünya kültürü hakkında bilgi edinerek, örnekler aracılığıyla entelektüel bakış becerisi geliştirirler. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kültür Endüstrisi ve tüketim kültürünün sanat üterimlerine etkisi hakkında bilgi edinirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Görsel kültür ve sanat arasındaki ilişkinin önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat, toplum ve kültür arasındaki ilişkiyi anlama ve bunu sanat çalışmalarını değerlendirmede uygulama becerisi kazanırlar. | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Öğrenciler, sanatsal üretimin toplumsal değişim ve etkileşimle nasıl şekillendiğini genel uygarlık tarihi içinde inceleyerek bilgi edinirler | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Dünya kültürü hakkında bilgi edinerek, örnekler aracılığıyla entelektüel bakış becerisi geliştirirler. | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Kültür Endüstrisi ve tüketim kültürünün sanat üterimlerine etkisi hakkında bilgi edinirler | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Görsel kültür ve sanat arasındaki ilişkinin önemini kavrar | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |