Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Estetik II | RES206 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, estetik değer çözümlemesi ile güzellik anlayışlarındaki ayrılıkların ve bakış açılarının farkındalığını kazandırmayı, güzelliğin dışsal nitelikleri konusunda bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği estetik değer çözümlemesi, estetik değer, metafizik güzellik anlayışı ve ontolojik güzellik anlayışı konularını kapsamaktadır ayrıca, doğada ve sanatta güzel, güzelliğin dışsal-biçimsel niteliklerini de içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Estetik, İsmail Tunalı, Cem yayınevi, İstanbul, 1984.
Estetik ve Sanat Dersleri, Moissej Kagan, İmge Kitapevi Yayınları, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Estetik değer çözümlemesine giriş. Genellikle değer ve estetik değer. | Ders |
3 | Metafizik güzellik anlayışı. Antik metafizik ve güzelsorunu. | Ders |
4 | Çağdaş metafizik ve güzel sorunu. | Ders |
5 | Ontolojik güzellik anlayışı. | Ders |
5 | Ontolojik güzellik anlayışı. | Ders |
7 | Genellikle güzel, doğada güzel, sanatta güzel. | Ders |
8 | İdealist görüş. Aristoteles, Kant ve Hegel, Ara Sınav. | Ders |
9 | Ontolojik görüş. | Ders |
10 | Doğa güzelliği ve sanat güzelliği sorununda sonuç. | Ders |
11 | Güzelliğin objektif nitelikleri. | Ders |
12 | Güzelliğin dışsal-biçimsel nitelikleri. | Ders |
13 | Orantı ve simetri. | Ders |
14 | Armoni, çoklukta birlik ve ekonomi ilkesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Estetik değer çözümlemesi yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Metafizik ve ontolojik güzellik anlayışları arasındaki ayrılıkların ve aynılıkların ayrımına varır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğada ve sanatta güzel farkındalığını yaşar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Güzelliğin dışsal niteliklerini görür ve kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Estetik değer çözümlemesi yapabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Metafizik ve ontolojik güzellik anlayışları arasındaki ayrılıkların ve aynılıkların ayrımına varır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Doğada ve sanatta güzel farkındalığını yaşar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Güzelliğin dışsal niteliklerini görür ve kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |