Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mitoloji ve İkonografi II | RES212 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Öğr. Elm. Başar PAZI |
Amaç |
Bu ders, günümüze kalan görsel ve yazınsal yapıtlarla izini sürdüğümüz söylencelerden yola çıkarak, gündelik yaşamdaki düzen ve düzensizliklerin ve insanın evrendeki yerinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. Bu ders sanat tarihi süresince etkilerini gördüğümüz dinsel sahnelerin ikonografik yöntemle tanıtımını hedefler ve ayrı kültürlerle karşılaştırmalı çözümlemeleri amaçlar. |
Ders İçeriği |
Günümüze kalan görsel ve yazınsal yapıtlarla izini sürdüğümüz söylencelerden yola çıkarak, gündelik yaşamdaki düzen ve düzensizliklerin ve insanın evrendeki yerinin anlaşılmasını içeren bu ders, sanat tarihi süresince etkilerini gördüğümüz dinsel sahnelerin ikonografik yöntemle tanıtımını içermekte ve ayrı kültürlerle karşılaştırmalı çözümlemeleri kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Mitoloji ve İkonografi, Bedrettin Cömert, Ayraç Yayınevi, Ankara, 1999.
Mitoloji, NTV Yayınları, İstanbul, 2010. Mitoloji Sözlüğü, Asra Erhat, Remzi Kitapevi Yayınları, İstanbul, 1989. Dünya Mitolojisi, Donna Rosenberg, İmge Kitapevi Yayınları, Ankara, 1998. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Yunan mitolojisine giriş, Gaia ve Uranos. | Ders |
3 | Zeus, Titanlar, Devler savaşı. | Ders |
4 | Tanrılar, Yarı Tanrılar. | Ders |
5 | Kültürel Kahramanlar. | Ders |
6 | Ölüler diyarı. | Ders |
7 | Canavarlar ve Devler. | Ders |
8 | Büyülü Yaratıklar, Ara Sınav. | Ders |
9 | Troya Savaşı. | Ders |
10 | Yakındoğu Mitolojisine giriş. | Ders |
11 | Evrenin ve insanın yaradılışı. | Ders |
12 | Tufan. | Ders |
13 | Resim sanatında Tufan konusu. | Ders |
14 | Gılgamış destanı. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat tarihindeki dinsel sahnelerin ikonografik çözümlemesini yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mitolojik ve ikonografik kavramları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Söylencelerin insanlar üzerindeki etkilerinin ve bunun sanata yansımalarının ayrımına varır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kültürlerarası söylence aynılıkları ve ayrılıkları konusunda farkındalık yaşar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendi dünya görüşünü söylenceler doğrultusunda değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat tarihindeki dinsel sahnelerin ikonografik çözümlemesini yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mitolojik ve ikonografik kavramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Söylencelerin insanlar üzerindeki etkilerinin ve bunun sanata yansımalarının ayrımına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültürlerarası söylence aynılıkları ve ayrılıkları konusunda farkındalık yaşar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi dünya görüşünü söylenceler doğrultusunda değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |