EN
  • Anasayfa
  • RES305 Sanat Uygulamaları I (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
RES305 - Sanat Uygulamaları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Uygulamaları I RES305 5 1 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV
Ders Veren Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV
Amaç

Bu ders, öğrenciye gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengelenerek yürütülmesini amaçlar ve bu amaç doğrultusunda öğrenciye altyapı oluşturacak görsel sanatın temellerinin kazandırılmasını teorik ve uygulamalı çalışmalarla amaç edinir.

Ders İçeriği

Bu ders, öğrenciye gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengelenerek yürütüldüğü ve öğrenciye altyapı oluşturacak görsel sanatın temellerinin verildiği teorik ve uygulamalı çalışmaları içerir.

Ders Kaynakları Resim ve İş Teknolojisi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1993.
Öncü Ressamlar Serisi, Boyut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2006.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 7 21
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. Ders
2 Tuval ve mukavva üzerine naturmört eskiz kompozisyon kurulum çalışmaları. Ders
3 Tuval üzerine naturmört kompozisyonunun büyütülmesi. Ders
4 Tuval ve mukavva üzerine naturmört eskiz kompozisyon kurulumu soyutlama çalışmalar. Ders
5 Tuval ve mukavva üzerine serbert malzemeyle peysaj etüd çalışmalar. Ders
6 Tuval ve mukavva üzerine yağlı boya ve akrilik boya peysaj etüd çalışmalar. Ders
7 Tuval üzerine yağlı boya ve akrilik boya peysaj etüd çalışmaların büyütülmesi. Ders
8 Natürmort ve peysaj ödevlerinin sonuç değerlendirilmesi sergi hazırlığı. Ara Sınav. Ders
9 Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders
9 Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders
9 Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders
12 Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. Ders
12 Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. Ders
12 Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanatsal bilgisini sezgi ve duyguları ile birleştirerek görsele dönüştürebilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Görsel sanatlardaki yaratıcı unsurların ayrımına varır. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yaratıcı gücünü geliştirerek duygu ve düşüncelerini görselleştirebilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Doğa nesnelerine bakış açısını sanatsal yönde değiştirir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Farklı teknikler öğrenir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sanatsal bilgisini sezgi ve duyguları ile birleştirerek görsele dönüştürebilir. 5 5 3 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5
Görsel sanatlardaki yaratıcı unsurların ayrımına varır. 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 2 5 5 5 5
Yaratıcı gücünü geliştirerek duygu ve düşüncelerini görselleştirebilir. 5 5 3 5 5 4 5 5 5 5 2 5 5 5 5
Doğa nesnelerine bakış açısını sanatsal yönde değiştirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5
Farklı teknikler öğrenir. 5 5 3 5 5 5 5 5 5 4 3 5 5 5 5