Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Resim Atölyesi VI | RES402 | 8 | 2 + 4 | 10,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze, Gösterip Yaptırma (uygulama) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratma özgün bir anlatım oluşturabilmesini amaçlar. Bunu yaparkende, sanatsal anlatım yöntemlerine yönelik kritikleri verilerek öğrencinin kendini bulmasını ve özgürleşmesini amaç edinir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratmada özgün bir anlatım oluşturabilmesi için sanatsal kritiklerin verildiği, öğrencinin kendini anlatma konusunda özgürleştiği çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları |
Çağdaş Türk Sanatı, Sezer Tansuğ, Remzi Kitapevi Yayınları, İstanbul, 1986.
Öncü Ressamlar Serisi, Boyut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2006. Olaylar İçinde Büyük Sanatçılar ve Üstün Yapıtları, Grigoriy Petrov, İnkılap ve Aka Kitapevleri Koll. Şti., İstanbul, 1979. Çalıştay, galeri vb. katalogları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 18 | 1 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
2 | Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
2 | Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
2 | Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
2 | Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
2 | Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
8 | Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
8 | Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
8 | Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
8 | Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
8 | Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
8 | Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
8 | Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatta özgün anlatımların ayrımına varır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. | Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Özgür anlatımlar için estetik ve teknik kaygılar duyumsar | Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatta özgün anlatımların ayrımına varır. | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 |
Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 |
Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Özgür anlatımlar için estetik ve teknik kaygılar duyumsar | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 |