EN
  • Anasayfa
  • RES402 Resim Atölyesi VI (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
RES402 - Resim Atölyesi VI
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Resim Atölyesi VI RES402 8 2 + 4 10,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze, Gösterip Yaptırma (uygulama)
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV
Ders Veren
Amaç

Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratma özgün bir anlatım oluşturabilmesini amaçlar. Bunu yaparkende, sanatsal anlatım yöntemlerine yönelik kritikleri verilerek öğrencinin kendini bulmasını ve özgürleşmesini amaç edinir.

Ders İçeriği

Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratmada özgün bir anlatım oluşturabilmesi için sanatsal kritiklerin verildiği, öğrencinin kendini anlatma konusunda özgürleştiği çalışmaları içerir.

Ders Kaynakları Çağdaş Türk Sanatı, Sezer Tansuğ, Remzi Kitapevi Yayınları, İstanbul, 1986.
Öncü Ressamlar Serisi, Boyut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2006.
Olaylar İçinde Büyük Sanatçılar ve Üstün Yapıtları, Grigoriy Petrov, İnkılap ve Aka Kitapevleri Koll. Şti., İstanbul, 1979.
Çalıştay, galeri vb. katalogları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 18 1 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 30 1 30
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 67
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,63
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. Ders
2 Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
2 Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
2 Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
2 Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
2 Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
2 Öğrencinin özgün anlatımı için belirlediği teknikle/tekniklerle uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
8 Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
8 Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
8 Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
8 Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
8 Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
8 Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
8 Olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanatta özgün anlatımların ayrımına varır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. Ödev / Proje Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Özgür anlatımlar için estetik ve teknik kaygılar duyumsar Ödev / Proje Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sanatta özgün anlatımların ayrımına varır. 1 3 5 1 2 3 2 5 4 4 4 3 3 4 2
Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. 5 5 5 3 2 3 3 5 5 3 4 3 4 2 3
Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. 1 2 1 4 5 5 4 3 4 2 4 4 3 3 4
Özgür anlatımlar için estetik ve teknik kaygılar duyumsar 4 4 3 4 5 5 5 4 4 5 5 3 3 3 5