Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Portfolyo ve Sunum Teknikleri | RES406 | 8 | 1 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Arş. Gör. İlkcan İRDELP |
Amaç |
Doğru ve özgün öz geçmiş hazırlamayı, sunum teknik ve ortamlarına göre portfolio hazırlama yöntemlerini öğretmeyi amaç edinir. |
Ders İçeriği |
Öz geçmiş hazırlamayı, çalışmaların kronolojik sıralanması ve sunum için fotoğraflanması, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimlerini içerir. |
Ders Kaynakları |
Berryman, G., Yaratıcı Portfolyo Tasarlamak
Barret, C., Beni İşe Al! Portfolyo el kitabı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 36 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kişisel sunum hakkında bilgi. Kişisel sunum teknikleri, monogram ve kartvizit tasarımı. Öz geçmiş ve niyet mektubu hazırlama. | Ders |
2 | Özgeçmiş hazırlama ve tasarım örneklerini gösterilmesi. | Ders |
3 | Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo hazırlama yazılımları. | Ders |
4 | Portfolyo tasarım ve hazırlama süreçleri. | Ders |
4 | Portfolyo tasarım ve hazırlama süreçleri. | Ders |
6 | Portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması, sunulacak çalışmaların gruplandırılması. | Ders |
6 | Portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması, sunulacak çalışmaların gruplandırılması. | Ders |
6 | Portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması, sunulacak çalışmaların gruplandırılması. | Ders |
9 | Basılı portfolyo hazırlama süreçleri (maket), sunuş için ön hazırlık. | Ders |
10 | Gözden geçirilmiş projelerin geri bildirim ile yapılmış revizyonu. | Ders |
11 | Portfolyo maketinin sunumu. | Ders |
12 | Kişisel portfolyonun grup kritiği / Öğrenci sunumları. | Ders |
13 | Basılı portfolyonun sunulması. | Ders |
13 | Basılı portfolyonun sunulması. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Portfolyonun altyapısını hazırlayabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Portfolyoyu özgün ve kişiselleştirebilir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Kendi çalışma koleksiyononunu portfolyo ile sunabilir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Portfolyo hazırlama teknik ve yöntemlerini uygulayabilir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Uygun basılı portfolyo hazırlayabilir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Portfolyonun altyapısını hazırlayabilir. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 5 |
Portfolyoyu özgün ve kişiselleştirebilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 5 |
Kendi çalışma koleksiyononunu portfolyo ile sunabilir. | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 |
Portfolyo hazırlama teknik ve yöntemlerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - |
Uygun basılı portfolyo hazırlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - |