Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Uygulamaları IV | RES408 | 8 | 1 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Doç. Ayşe SEZER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ercan GÜLER |
Amaç |
Bu ders, öğrenciye gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengelenerek yürütülmesini amaçlar ve bu amaç doğrultusunda öğrenciye altyapı oluşturacak görsel sanatın temellerinin kazandırılmasını teorik ve uygulamalı çalışmalarla amaç edinir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, öğrenciye gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengelenerek yürütüldüğü ve öğrenciye altyapı oluşturacak görsel sanatın temellerinin verildiği teorik ve uygulamalı çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları |
Resim ve İş Teknolojisi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1993.
Öncü Ressamlar Serisi, Boyut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2006. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Kağıt ve mukavva ile üç boyutlu çalışmalar. | Ders |
2 | Kağıt ve mukavva ile üç boyutlu çalışmalar. | Ders |
2 | Kağıt ve mukavva ile üç boyutlu çalışmalar. | Ders |
5 | Fresk tanımı, tekniği ve uygulama çalışmaları. | Ders |
6 | Fresk uygulaması ön hazırlık çalışması. | Ders |
6 | Fresk uygulaması ön hazırlık çalışması. | Ders |
8 | Fresk uygulamaları, Ara Sınav. | Ders |
9 | Fresk uygulamaları. | Ders |
9 | Fresk uygulamaları. | Ders |
11 | Sigrafitto tanımı, tekniği ve malzemeler. | Ders |
12 | Sigrafitto uygulaması ön hazırlık çalışmaları. | Ders |
13 | Sigrafitto uygulamaları. | Ders |
13 | Sigrafitto uygulamaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatsal bilgisini sezgi ve duyguları ile birleştirerek görsele dönüştürebilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Görsel sanatlardaki yaratıcı unsurların ayrımına varır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Yaratıcı gücünü geliştirerek duygu ve düşüncelerini görselleştirebilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Doğa nesnelerine bakış açısını sanatsal yönde değiştirir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Farklı teknikler öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatsal bilgisini sezgi ve duyguları ile birleştirerek görsele dönüştürebilir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Görsel sanatlardaki yaratıcı unsurların ayrımına varır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yaratıcı gücünü geliştirerek duygu ve düşüncelerini görselleştirebilir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Doğa nesnelerine bakış açısını sanatsal yönde değiştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Farklı teknikler öğrenir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |