Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Türk Sanatı II | RES410 | 8 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Çağdaş Türk Sanatı tarihini Cumhuriyetten sonraki süreç içerisinde, toplumsal ve ekonomik koşularla bağlantılı olarak ayrıntılı bir biçimde tanıtmayı ve incelemeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Cumhuriyetten sonraki süreç içerisinde mimari, resim, seramik, heykel gibi alanlarındaki örneklerin incelenmesini, sanatçıları, sanat koruyucularını, sanat kuramlarını ve sanat eserlerinin incelenmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Jale Nejdet Erzen, Çoğul Estetik, Metis Yayınları.
Ali Artun, Modernizm Kavramı ve Türkiye'de Modernist Sanatın Doğuşu, İletişim Yayınları. Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi. Necmi Sönmez, Paris Tecrübeleri Ecole de Paris Çağdaş Türk Sanatı 1945-1965, Yapı Kredi Yayınları. Tomur Atagök, Bildiklerim Gördüklerimdir Gördüklerim Bildiklerimdir, Yapı Kredi Yayınları. Elif Dastarlı, Yan Kapıdan Girenler Modern Türk Resminin Analizi, Hayalperest Yayınevi. Ayşe H. Köksal, Resim Heykel Müzesi Bir Varoluş Öyküsü, İletişim Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci Türk Sanatı örneklerini yorumlayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci Türk Sanatı tarihindeki dönemleri açıklayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci sanatçıların yaklaşımlarına ve dönemlere dair fikir sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci Türk eserlerini konu, üslup, malzeme ve teknik bağlamında ayırt edebilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Türk Sanatının güncel sorunlarını tartışabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci Türk Sanatı örneklerini yorumlayabilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci Türk Sanatı tarihindeki dönemleri açıklayabilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci sanatçıların yaklaşımlarına ve dönemlere dair fikir sahibi olur. | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci Türk eserlerini konu, üslup, malzeme ve teknik bağlamında ayırt edebilir. | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türk Sanatının güncel sorunlarını tartışabilir. | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |