EN
  • Anasayfa
  • RES410 Çağdaş Türk Sanatı II (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
RES410 - Çağdaş Türk Sanatı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş Türk Sanatı II RES410 8 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Amaç

Çağdaş Türk Sanatı tarihini Cumhuriyetten sonraki süreç içerisinde, toplumsal ve ekonomik koşularla bağlantılı olarak ayrıntılı bir biçimde tanıtmayı ve incelemeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Cumhuriyetten sonraki süreç içerisinde mimari, resim, seramik, heykel gibi alanlarındaki örneklerin incelenmesini, sanatçıları, sanat koruyucularını, sanat kuramlarını ve sanat eserlerinin incelenmesini içerir.

Ders Kaynakları Jale Nejdet Erzen, Çoğul Estetik, Metis Yayınları.
Ali Artun, Modernizm Kavramı ve Türkiye'de Modernist Sanatın Doğuşu, İletişim Yayınları.
Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi.
Necmi Sönmez, Paris Tecrübeleri Ecole de Paris Çağdaş Türk Sanatı 1945-1965, Yapı Kredi Yayınları.
Tomur Atagök, Bildiklerim Gördüklerimdir Gördüklerim Bildiklerimdir, Yapı Kredi Yayınları.
Elif Dastarlı, Yan Kapıdan Girenler Modern Türk Resminin Analizi, Hayalperest Yayınevi.
Ayşe H. Köksal, Resim Heykel Müzesi Bir Varoluş Öyküsü, İletişim Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci Türk Sanatı örneklerini yorumlayabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci Türk Sanatı tarihindeki dönemleri açıklayabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci sanatçıların yaklaşımlarına ve dönemlere dair fikir sahibi olur. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci Türk eserlerini konu, üslup, malzeme ve teknik bağlamında ayırt edebilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türk Sanatının güncel sorunlarını tartışabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci Türk Sanatı örneklerini yorumlayabilir. 4 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 5 5 5 5
Öğrenci Türk Sanatı tarihindeki dönemleri açıklayabilir. 4 5 5 5 5 5 5 5 2 4 5 5 5 5 5
Öğrenci sanatçıların yaklaşımlarına ve dönemlere dair fikir sahibi olur. 4 3 5 5 5 5 5 5 2 5 5 5 5 5 5
Öğrenci Türk eserlerini konu, üslup, malzeme ve teknik bağlamında ayırt edebilir. 4 3 5 5 5 5 5 5 3 4 5 5 5 5 5
Türk Sanatının güncel sorunlarını tartışabilir. 4 3 5 5 5 5 5 5 2 5 5 5 5 5 5