EN
  • Anasayfa
  • İMÇ101 İç Mimarlığa Giriş (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ101 - İç Mimarlığa Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İç Mimarlığa Giriş İMÇ101 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze Eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER
Amaç

İç mimarlık mesleğinin tanımı ve diğer meslek disiplinleriyle ilişkisini açıklayarak, iç ve dış mekan problemlerinin çözümüne ilişkin İç mimarlık tasarım proje süreci, analiz, sentez ve değerlendirme konularını öğretmek ve mekan bileşenleri, kullanıcı gereksinmeleri, fonksiyon ve estetik ilişkilerini kurgulamayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

İç mimarlık meslek disiplinin diğer bilim ve sanat disiplinleri ile ilişkisinin aktarılması, dünya genelinde kabul görmüş literatür dayalı örneklerle iç ve dış mekan tasarımları, tasarım süreci, analizler ve değerlendirmeleri gerçekleştirmektir.

Ders Kaynakları Ching, F.D.K (2007). Mimarlık; Biçim, Mekan ve Düzen YEM A.Ş. ISBN:978-9758599202
House N., Coles J. (2012). İç Mimarlığın Temelleri, Literatür Yayıncılık, ISBN:978-9750405778
Canbulat T. (2018). İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi, ISBN: 9789751418319
Brooker, G. ve Stone, S. (2011).İç Mekan Tasarımı nedir? YEM Yayın. ISBN: 978-994-475-740-9
Ching, F.D.K(2016).İç Mekan Tasarımı. Yem Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 2 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 2 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 74
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi Sözlü
1 Tanışma, Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi Sözlü
3 Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı, Mimarlık ve İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı disiplinleri. Çok ölçekli bakış. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 İç Mimarlık Tasarımında soyut kavramların somut olarak ele alınması, eskiz çalışmaları. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 İnsan-mekan ilişkileri çerçevesinde kullanıcı analizi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 İç ve dış mekan, bu mekanların ilişkileri, mesleki açılımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Mekanı tanımlayan elemanlar ve mekan analizi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Arasınav Ders Gösterim
9 İç Mimarlık Tasarım Süreci
10 Tasarım Süreci, Analiz, Sentez ve Değerlendirme Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 İnsan gereksinimleri, ektinlik, mekan, mobilya, estetik, ekonomi, ölçü ve aralarındaki ilişkiler Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 İnsan faktörü ve algı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 İç Mimarlık Tasarım örneklerinin analiz, sentez ve değerlendirilmesi Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
13 İç Mimarlık Tasarım örneklerinin analiz, sentez ve değerlendirilmesi Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İç mimarlık ile ilgili temel terim ve kavramları öğrenir
İç mekan tasarım prensiplerini örnekler üzerinden öğrenerek kendisi basit bir iç mekan çözümü yapabilir
İç ve dış mekan kavramlarını algılar, mekan ve çevre algısı gelişir
İç mimarlık mesleğinin tanımını ve diğer meslek disiplinleriyle ilişkisini öğrenir
İç mimarlık tasarım sürecini kavrar ve eskiz çalışmasının önemini öğrenir
İç mimarlık ile ilgili temel terim ve kavramları öğrenir
İç mekan tasarım prensiplerini örnekler üzerinden öğrenerek kendisi basit bir iç mekan çözümü yapabilir
İç ve dış mekan kavramlarını algılar, mekan ve çevre algısı gelişir
İç mimarlık mesleğinin tanımını ve diğer meslek disiplinleriyle ilişkisini öğrenir
İç mimarlık tasarım sürecini kavrar ve eskiz çalışmasının önemini öğrenir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İç mimarlık ile ilgili temel terim ve kavramları öğrenir 5 3 4 3 4 4 4 5 5 5 4 4
İç mekan tasarım prensiplerini örnekler üzerinden öğrenerek kendisi basit bir iç mekan çözümü yapabilir 3 2 4 2 4 4 4 4 5 4 3 4
İç ve dış mekan kavramlarını algılar, mekan ve çevre algısı gelişir 2 2 2 2 4 4 4 4 5 5 5 4
İç mimarlık mesleğinin tanımını ve diğer meslek disiplinleriyle ilişkisini öğrenir 3 3 4 2 4 4 5 5 5 4 5 4
İç mimarlık tasarım sürecini kavrar ve eskiz çalışmasının önemini öğrenir 3 2 3 3 4 4 2 4 5 4 3 4
İç mimarlık ile ilgili temel terim ve kavramları öğrenir 4 2 3 2 5 4 4 4 5 5 5 5
İç mekan tasarım prensiplerini örnekler üzerinden öğrenerek kendisi basit bir iç mekan çözümü yapabilir 3 2 4 3 4 4 4 4 5 4 3 4
İç ve dış mekan kavramlarını algılar, mekan ve çevre algısı gelişir 3 2 3 2 4 4 3 4 5 4 4 5
İç mimarlık mesleğinin tanımını ve diğer meslek disiplinleriyle ilişkisini öğrenir 5 3 3 3 4 5 3 5 5 5 4 5
İç mimarlık tasarım sürecini kavrar ve eskiz çalışmasının önemini öğrenir 3 2 4 3 5 4 4 4 5 4 3 4