EN
  • Anasayfa
  • İMÇ105 Temel Tasarım I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ105 - Temel Tasarım I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Tasarım I İMÇ105 1 2 + 4 8,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze uygulama
EBS Koordinatörü Arş. Gör. İlkcan İRDELP
Ders Veren Arş. Gör. İlkcan İRDELP
Amaç

Ders, temel tasarım kavramlarının ve tasarım dilinin uygulamalı örneklerle öğretilmesi esasını temel alır. Bu amaçla öğrencilerin, eleştiriler aracılığı ile tasarım dilini kavramak ve el ve zihin becerilerini geliştirmek için uygulamaya yönelik çalışmalar yapmasını sağlar. Soyutlama ve biçimlere ilişkin dilin tanıtılması ve bu dili kullanma becerisini geliştirmeyi amaçlar. İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturan öğelerin kavratılması ve tasarım süreci becerilerinin kazandırılması dersin önemli hedeflerindendir.

Ders İçeriği

Kompozisyonların elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkeler ve yaparken öğrenme yöntemi ile tasarım dilini kavratan ve el-zihin becerilerini geliştiren uygulamaya yönelik çalışmalar.

Ders Kaynakları Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 13 65
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 208
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi
2 Gestalt Prensipleri çerçevesinde (şekil-zemin, benzerlik, süreklilik, kapalılık ve yakınlık) nokta, çizgi ve düzlem
3 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Nokta çalışması)
4 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Çizgi çalışması)
5 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Şekil çalışması) Ders
6 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Renk çalışması) Ders Beyin Fırtınası
7 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Renk ve şekil çalışması) Ders Beyin Fırtınası
8 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Sert doku çalışması) Ders Beyin Fırtınası
9 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Yumuşak doku çalışması) Ders Beyin Fırtınası
10 Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk ve doku) Ders
10 Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk ve doku) Ders
12 Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk, şekil ve doku) Ders
12 Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk, şekil ve doku) Ders
14 Tasarım ilkeleri ve doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (final ödevi) Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarım problemi çözerken çok boyutlu değişkenleri kontrol etmeyi ve şekiller/formlar arası ilişkiler ağının kurgulanma becerisini kazanır. Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Eleştirel bakış açısını geliştirerek kişisel farkındalık kazanır. Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Tasarımın temel ilkelerini grup içinde tartışarak kavrar. Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Sunum (görsel) becerisi kazanır. Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Uygulamalı örnekler üreterek iki ve üç boyutlu algıyı ve el becerisini geliştirir. Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Eleştirel bakış açısını geliştirerek kişisel farkındalık kazanır. Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Tasarım problemi çözerken çok boyutlu değişkenleri kontrol etmeyi ve şekiller/formlar arası ilişkiler ağının kurgulanma becerisini kazanır. 2 3 5 1 3 2 5 5 5 5 4 4
Eleştirel bakış açısını geliştirerek kişisel farkındalık kazanır. 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4
Tasarımın temel ilkelerini grup içinde tartışarak kavrar. 5 4 5 3 5 5 5 5 5 5 4 4
Sunum (görsel) becerisi kazanır. 5 4 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5
Uygulamalı örnekler üreterek iki ve üç boyutlu algıyı ve el becerisini geliştirir. 5 4 5 3 5 3 5 5 5 5 5 4
Eleştirel bakış açısını geliştirerek kişisel farkındalık kazanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5