Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mimarlık ve Tasarım Tarihi | İMÇ107 | 1 | 3 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze - Teorik |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Amaç |
Ders, paleolitik dönemden yakın çağa kadar olan döneme odaklanarak öğrencileri mimarlık ve tasarım felsefesi ve pratiğinin tarihsel gelişimine dair kapsamlı bir çerçeveyle tanıştırmayı hedefler. Bu kapsamda öğrenciler, kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bilgi ve donanımı edinmiş olacaktır. |
Ders İçeriği |
Taş Devri’nden yakın çağa kadar mimarlık tarihi ve tasarım kuramları, tasarım söylemleri |
Ders Kaynakları |
E. H. Gombrich, 1976, Sanatın Öyküsü. Başlangıcından Günümüze Sanat Tarihi. Remzi Kitabevi
L. M. Roth, 1993, Mimarlığın Öyküsü. Kabalcı Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mimarlık Tarihine Giriş | Ders |
2 | Paleolitik ve Neolitik Dönem | Ders |
3 | Mezopotamya ve Bereketli Hilal; Mısır | Ders |
4 | Antik Yunan ve Helenistik Dönem | Ders |
5 | Pers Mimarisi | Ders |
6 | Roma Mimarisi | Ders |
7 | Erken Hristiyanlık ve Bizans | Ders |
8 | Ara Değerlendirme | Ders |
9 | Erken İslam | Ders |
10 | Orta Çağda Avrupa | Ders |
11 | Romanesk | Ders |
12 | Gotik | Ders |
13 | Öğrenci Sunumları | Ders |
13 | Öğrenci Sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihi bir yapının ait olduğu dönemi ve özelliklerini öğrenir | |||
Mimarlık ve tasarım çalışmalarının tarih içerisindeki gelişimini değerlendirir | |||
Günümüzün sosyal ve kültürel yapımızın kökenlerini anlar | |||
Tasarımın temel kavramlarını anlar | |||
Tasarım ve Tasarım Tarihinin terminolojisini öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi bir yapının ait olduğu dönemi ve özelliklerini öğrenir | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Mimarlık ve tasarım çalışmalarının tarih içerisindeki gelişimini değerlendirir | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 |
Günümüzün sosyal ve kültürel yapımızın kökenlerini anlar | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 |
Tasarımın temel kavramlarını anlar | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Tasarım ve Tasarım Tarihinin terminolojisini öğrenir | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 |